• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 10311 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۵/۱۲ - 13:18
مشعل فاز 21 پارس جنوبی روشن شد
پس از انجام عملیات تخلیه هوا

مشعل فاز 21 پارس جنوبی روشن شد

مشعل فاز 21 پارس جنوبی همزمان با نصب این سکو با ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز روشن شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، عملیات راه اندازی مشعل فاز 21 پارس جنوبی که از صبح پنجشنبه 7 مرداد آغاز شده بود، پس از انجام عملیات تخلیه هوا، سرانجام غروب جمعه (هشتم مرداد) روشن شد. مشعل فاز 20 این پروژه نیز اسفند 94 با انتقال گاز از خط 8 اینچ بعثت با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته بود.

حمیدرضا مهدوی، مدیر پروژه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، پیش از این از اتمام عملیات حفاری و تکمیل چاههای فاز 21 پارس جنوبی با تولیدی کردن 11 حلقه چاه در روزهای پایانی تیر 94 خبر داده بود.

علاوه بر این، روز جمعه هشتم مرداد نیز با مساعد شدن شرایط جوی، سکوی فاز 21 پارس جنوبی که 2 هزار و 700 تن وزن دارد، با شناور اوشنیک پنج هزار در موقعیت خود نصب شد تا این پروژه عظیم به مراحل پایانی راه اندازی خود نزدیک تر شود.

علیرضا عبادی، مجری طرح توسعه فازهای 20 و 21 در حاشیه نصب این سکو عنوان کرده بود که عملیات راه اندازی سکوی فاز 20 نیز تا پایان دی امسال پایان می یابد و همچنین آخرین ردیف پالایشی این فاز نیز تا اواخر مهر امسال راه اندازی خواهد شد.

با اجرای فازهای 20 و 21 پارس جنوبی ظرفیت برداشت گاز ایران 2 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می یابد که علاوه بر تحقق سالانه 4 میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور و جایگزینی روزانه 50 میلیون لیتر فرآورده های نفتی با گاز طبیعی، بستری مناسب را برای بهبود تراز تجاری ایران از طریق فروش سالانه 2. 1 میلیارد دلار میعانات گازی فراهم خواهد ساخت.

براساس این گزارش، اجرای مگاپروژه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی را در هر دو بخش خشکی و دریا شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) برعهده دارد.

ارسال دیدگاه شما