• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 10372 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۶/۱ - 15:28
بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان
در تهران :

بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان

بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران صبح امروز در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت.

به گزارش آفتاب صبح و به مقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل ملاحظه ای نسبت به دوره های قبل دارد، بیش از 700 شرکت تولیدی و صادراتی هنر- صنعت فرش دستباف کشور حضور و مشارکت دارند و گنجینه ای از قالی های دستباف، مهم ترین کالای فاخر ایرانی و آثار کم نظیر بافندگان و هنرمندان ایرانی را به نمایش گذاشته اند.
در پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ انواع فرش های دستباف مناطق مختلف ایران در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، گلیم و تابلو فرش های مختلف عرضه می شود و فضایی بسیار متنوع و رنگارنگی را در معرض دید مخاطبان قرار داده اند.

قرار است همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران؛ چندین هیئت بازرگانی و تجاری از کشورهای مختلف جهان با حضور در محل نمایشگاه، ضمن بازدید از تولیدات فرش دستباف کشورمان، با تولیکنندگان و فروشندگان ایرانی وارد مذاکرات تجاری شوند.

همزمان با نمایشگاه بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران که در آن علاوه بر تمرکز بر موضوع های تخصصی و صادراتی و همچنین فروش داخلی، ششمین جشنواره فرش برتر نیز با هدف الگوسازی و معرفی دستبافته های با کیفیت به منظور حفظ اصالت ها و حضور در بازارهای صادراتی، برگزار می شود.

رونمایی از نسخه انگلیسی ویکی فرش، رونمایی از دانشنامه جامع 4 جلدی مکتوب در حوزه فرش دستباف ، رونمایی از گواهی های ثبت 14 منطقه تولیدکننده فرش دستباف شامل ایلام، سنقر و کلیایی، کردی خراسان شمالی ، لرستان، تابلوفرش سردورود، ترکمن سرگلان، سیستان و بلوچستان، ورامین ، چهارمحال و بختیاری، قشقایی و گبه، فارس، قهستان و بیرجند و همچنین برگزاری کارگاههای مختلف آموزشی بخشی از برنامه های جانبی این نمایشگاه است.

در بخشی دیگر از بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، بهترین فرش های عتیقه و معاصر کشورمان در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

همچنین در طول روزهای برگزار نمایشگاه و در سالن شماره 27؛ ایستگاه نقاشی ویژه کودکان برای اشنایی کودکان و نوجوانان با فرش دستباف ایرانی و همچنین بصورت زنده فرایند تولید فرش دستباف و نیز نمایش چیدمان فرش ایرانی برگزار می شود.

افزایش صادرات در کنار فروش داخلی، معرفی ظرفیت های این بخش اقتصادی، برنامه ریزی برای حل مشکلات، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت ، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی ، ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی، آشنایی دست اندرکاران با محصولات، نوآوریها و ظرفیت های موجود، ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی برای ارتقای کیفیت تولید و ایجاد ارتباط مستقیم و رو در رو میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

پس از اجرای برجام و در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته؛ صادرات فرش ایران، براساس اعلام رسمی گمرک از نظر ارزشی 39.5 درصد و از نظر وزنی 38.1 درصد نسبت رشد یافته است.

متوسط صادرات فرش ایران در دهه های اخیر 500 میلیون دلار بود که با اعمال تحریم ها و برخی مسائل داخلی، این میزان در سالهای 89 تا 93 به حدود 300 تا 350 میلیون دلار کاهش یافته بود بر اساس برنامه تدیون شده در مرکز ملی فرش ایران، قرار است صادرات این کالای ارزشمند امسال به 400 میلیون دلار برسد. بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از 1 تا 6 شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمنداناست.

ارسال دیدگاه شما