• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 105197 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - 13:20

"به سختی فولاد، به شرینی افتتاح"

ویژه نامه 7 طرح فولادی با بررسی واپسین وضعیت طرح های فولادی استانی، در قالب مقالات و گفت وگوهای ویژه با مسئولان دولت، بخش خصوصی و کارشناسان حوزه معدن و صنایع معدنی منتشر شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، این ویژه نامه با یادداشتی از مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو با عنوان "پرد؛ الگویی برای صنایع معدنی" آغاز شده است. در ادامه محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه های این وزارتخانه در جهت تحقق اهداف چشم انداز می گوید و با ذکر این عنوان که " صادرات 15 میلیون تن فولاد دیگر رویا نیست" به بررسی وضعیت ایران در صادرات فولاد می پردازد.

در ادامه مهدی کرباسیان با اشاره به دستاوردهای 4 سال گذشته ایمیدرو، از اقدامات دولت در جهت مشارکت گرفتن از بخش خصوصی در افتتاح طرح های استانی فولاد (آهن اسفنجی) می گوید. رییس هیات عامل ایمیدرو همچنین با ابراز امیدواری در خصوص تامین سنگ آهن مورد نیاز برای تحقق هدف ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد با اکتشافات جدید مسائلی را عنوان کرده است.

گفت وگو با محمود اسلامیان رئیس انجمن فولاد، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و منصور یزدی زاده رئیس شرکت ملی فولاد از دیگر بخش های این ویژه نامه است.

در ادامه اینفوگرافی طرح های استانی فولاد ارایه شده که جانمایی و وضعیت تولید و اشتغالزایی 7 طرح و همچنین وضعیت تولید و سرانه جهانی را نمایش داده است.

صفحات 10 و 11 به گفت و گو با سید رسول خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد، امیرحسین نادری معاون مالی و اقتصادی فولاد مبارکه و محمد ابکاء مدیرعامل فولاد تکنیک و مشاور طرح جامع فولاد اختصاص یافته است. این سه مدیر از جایگاه جهانی صنعت فولاد ایران و دیگر کشورها می گویند و چالش های این صنعت را نیز مورد بررسی قرار می دهند.

میزگرد تخصصی بررسی تکنولوژی ایرانی تولید آهن اسفنجی(PERED) با حضور چهره هایی همچون اسدالله فرشاد، محمد رحیم رستی، حسن کرباسچی و حسین عزیز طائمه از دیگر بخش های ویژه نامه 7 طرح فولادی است. در این زمینه گفت وگو با حسن کرباسچی مدیرعامل شرکت MME در ایران و یادداشت حسین عزیز طائمه مدیر مهندسی MME در صفحه 14 قابل مشاهده است.

گفت وگوهای اختصاصی با مدیران عامل 7 طرح فولادی با بررسی آخرین وضعیت طرح ها در صفحات 15 تا 23 همراه با گزارش تصویری طرح های افتتاح شده با حضور معاون اول رئیس جمهور در سال جاری نیز در این ویژه نامه ارایه شده است.

همچنین حمید آذرمند کارشناس اقتصاد کلان از عوامل موثر در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و نیز نقاظ تاثیرگذار این بخش در اقتصاد کشور می گوید. او اعتقاد دارد توسعه اقتصادی با رویکرد پایدارسازی رشد در بخش معدن و صنایع معدنی باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

در صفحه پایانی ویژه نامه، مقاله ای تخصصی به قلم الهام کردزاده با عنوان "گندله سازی" به رشته تحریر درآمده است.

در ادامه نسخه دیجیتالی ویژه نامه 7 طرح فولادی تقدیم مخاطبان می شود:

فایل دانلود

ارسال دیدگاه شما