• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • اِلخَميس ٩ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 18 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 105203 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - 13:31
ضرورت تجميع منابع و قابليت هاي سازمان
در نشست مشترک مطالعات استراتژيك شركت ذوب آهن اصفهان عنوان شد :

ضرورت تجميع منابع و قابليت هاي سازمان

در اين جلسه كليه منابع و قابليتهاي سازمان به طور جامع بررسي و از منظر اهميت استراتژيك و در رقابت با شركت هاي رقيب اولويت بندي گرديدند

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان: با نگاهي دقيق به مفهوم مديريت استراتژيك تحت عنوان تعيين اهداف و تبيين راههاي دستيابي به آنها ، مي توان به ضرورت استفاده از آن پي برد. با توجه به تغييرات محيطي پرشتاب امروز و پيچيده شدن تصميمات سازماني، لزوم به كارگيري برنامه اي جامع براي مواجهه با اين گونه مسائل بيشتر از گذشته ملموس مي شود. پايه هاي مديريت استراتژيك بر اساس ميزان درك و شناختي است كه مديران از قابليت ها و مزيت هاي رقابتي خود همچنين از شركت هاي رقيب، بازارها، قيمت ها، مشتريان، تامين كننده و ساير ذي نفعان قرار دارد و اين عوامل تعيين كننده موفقيت تجاري در دنياي امروز است .

در اين راستا مديريت برنامه ريزي و مهندسي صنايع در ادامه مطالعات جامع جهت ارزيابي، بازنگري و بروز رساني استراتژي هاي كسب و كار شركت و به منظور شناسايي قابليت ها، شايستگي ها و نهايتاً قوت ها و ضعف هاي سازمان مبتني بر مدل RBV نسبت به برگزاري جلسات اختصاصي با معاونت ها و مديريت هاي سازمان اقدام نمود.

 بدين ترتيب  ابتدا  با تريسم زنجيره ارزش شركت و تعيين نقش كليدي واحدهاي سازماني منابع و قابليت هاي موجود و مورد نياز در شركت ذوب آهن اصفهان شناسايي گرديد و پس از تجميع، اصلاح و ادغام عوامل مذكور و به منظور جمع بندي نهايي، نسبت به برگزاري جلسه مشترك نمايندگان حوزه ها در روز  سه شنبه 15/12/96 اقدام گرديد. در اين جلسه كليه منابع و قابليتهاي سازمان به طور جامع بررسي و از منظر اهميت استراتژيك و در رقابت با شركت هاي رقيب اولويت بندي گرديدند.     
اين نتايج پس از تكميل تحليل هاي استراتژيك در تقارن با تهديدها و فرصت هاي محيط خارجي سازمان مبتني بر مدل هاي  pest  و  porter، به عنوان عوامل بنيادي در تعيين مزيت هاي رقابتي سازمان، تبين استراتژي هاي سازمان، اهداف و برنامه هاي بهبود مرتبط به كار گرفته خواهد شد.

 در پايان از همكاري و مشاركت كليه مديران ، سرپرستان ، كارشناسان در برگزاري جلسات و ارائه ديدگاهها و نظرات لازم تشكر و قدرداني

ارسال دیدگاه شما