• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
  • اِجُّمعَة ١٧ شوال ١٤٤٥
  • Friday 26 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 105309 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۱/۲۶ - 14:49
1.5 میلیون ایرانی در صف مهاجرت استرالیا وکانادا
مردم متوسط هم دنبال خریدخانه در خارج اند

1.5 میلیون ایرانی در صف مهاجرت استرالیا وکانادا

شرايط و تبليغات به گونه‌اي عمل شده كه حتي مردم عادي و متوسط هم به فكر خروج از كشور از طريق خريد خانه و ويلا شده‌اند و بايد فكري به حال اين موضوع كرد.

 نایب رئیس اتاق ایران و چین نوشت: در شرایط حاضر تصمیمات اتخاذشده منطقی است و هرکس در این‌باره انتقاد دارد، باید راهکار خود را به تناسب وضعیت موجود ارائه بدهد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روزنامه جوان، وي با بيان اينكه شنيده‌ها حاكي از آن است، هم‌اكنون بيش از 100 هزار نفر در صف اخذ ويزاي سرمايه‌گذاري هستند و چندي پيش نيز اعلام شده بود كه بيش از 1.5 ميليون نفر درخواست مهاجرت به استراليا و كانادا را داده‌اند، گفت: شرايط و تبليغات به گونه‌اي عمل شده كه حتي مردم عادي و متوسط هم به فكر خروج از كشور از طريق خريد خانه و ويلا شده‌اند و بايد فكري به حال اين موضوع كرد.

حريري با بيان اينكه نبايد توقع داشته باشيم منابع ارزي كشور به‌شكل عادي در اختيار قرار بگيرد، افزود: انتقاد اصلي از دولت اين است كه خيلي دير وارد فاز تدافعي شده از 1.5 سال پيش معلوم بود كه احتمال دعواي ترامپ و ايران وجود دارد و نبايد براي عادي جلوه دادن اوضاع اقدامات سختگيرانه را عقب انداخت، به علاوه آمارهاي بانك مركزي به خوبي فرار سرمايه‌ها را نشان مي‌داد.
وي همچنين درباره محدودكردن فعاليت‌هاي صرافي‌ها و تأمين منابع ارزي براي واردات گفت: تعريف صرافي در دنيا با آنچه اكنون در كشور ما جاري است، متفاوت بوده و بنابراين هر چه به سمت شفاف‌سازي پيش برويم و منابع را مديريت كنيم، شاهد كاهش رانت‌ها و كاهش فشار قيمت‌ها بر مردم خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما