• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • اِلخَميس ٩ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 18 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 105423 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۲/۹ - 11:06
ترامپ: جان کری نیستم که یک توافق بد با ایران امضا کنم
کره شمالی باید خلع سلاح شود

ترامپ: جان کری نیستم که یک توافق بد با ایران امضا کنم

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ‌آمریکا در سخنرانی در جمع هوادارانش در میشیگان با استقبال از تحولات اخیر در شبه جزیره کره، گفت که طی سه تا چهار هفته آینده با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اینکه به زودی با رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد، گفت: اما من جان کری نیستم که یک توافق وحشتناک را با ایران امضا کنم.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ‌آمریکا در سخنرانی در جمع هوادارانش در میشیگان با استقبال از تحولات اخیر در شبه جزیره کره، گفت که طی سه تا چهار هفته آینده با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار خواهد کرد.

ترامپ افزود: شبه جزیره کره باید خلع سلاح شود. قدرت ما را جنگ هسته‌ای دور نگه می‌دارد اما من جان کری نیستم که به یک توافق وحشتناک و بسیار بد با ایران دست یابم.

رئیس‌جمهور آمریکا به وزیر امور خارجه پیشین این کشور اشاره دارد که سرپرستی تیم مذاکره کننده این کشوردر جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 را برعهده داشت.

ترامپ بارها توافق هسته‌ای را یک توافق بد و مایه شرمساری آمریکا توصیف کرده و در ماه ژانویه نیز به اروپایی‌های طرف توافق هشدار داد که اگر تا روز 12 ماه مه آنچه وی نقاط ضعف این توافق می‌خواند را اصلاح نکنند، واشنگتن از آن خارج خواهد شد.

در همین راستا رهبران و مقامات اروپایی به ویژه طی هفته‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با ارائه پیشنهاداتی برای محدود کردن برنامه موشکی بالستیک ایران و فعالیت‌های این کشور در منطقه ترامپ را به ماندن در توافق متقاعد کنند.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دو رهبر اروپایی بودند که طی روزهای گذشته به واشنگتن سفر و درباره توافق هسته‌ای با ترامپ دیدار کردند اما به نظر می آید که تلاشهای آنها به نتیجه مورد نظر دست نیافته است.

ارسال دیدگاه شما