• ۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٩ رمضان ١٤٤٥
  • Friday 29 Mar 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 105816 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۳/۱۹ - 13:43
برگزاري همايش بزرگ  قرآن پژوهان وجشن ميلاد با سعادت امام حسن مجتبي (ع) در ذوب آهن اصفهان

برگزاري همايش بزرگ قرآن پژوهان وجشن ميلاد با سعادت امام حسن مجتبي (ع) در ذوب آهن اصفهان

همايش بزرگ قرآني و جشن با شكوه ميلاد با سعادت كريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع) با حضور با شكوه شركت كنندگان تمامي كلاس ها و جلسات قرآني ماه مبارك رمضان وبه همت دارالقرآن الكريم و روابط عمومي در صبح روزچهارشنبه 9 خرداد ماه سال جاري مطابق با14 ماه مبارك رمضان و همزمان با روز پانزدهم اين ماه سالروز ولادت با سعادت امام حسن(ع) در مسجد الزهرا(س) ذوب آهن اصفهان برگزار گرديد . در اين محفل بزرگ قرآني كه با اجراي قرائت و ترتيل قرآن توسط قاريان ذوب آهني ؛ مداحي براي ولادت فرخنده حضرت امام حسن مجتبي (ع) واجراي گروه تواشيح تنزيل همراه بود.


به گزارش آفتاب صبح، آيت ا... رهبر رئيس دفتر هماهنگي تبليغات اسلامي ذوب آهن در سخناني به اهميت قرآن و جايگاه آن در هدايت مسلمانان  وديگر مردمان جهان پرداخت . وي با اشاره به حديثي از حضرت علي (ع) گفت : امير كلام حضرت مولي الموحدين امام علي (ع) در مورد عظمت قرآن مي فرمايد : بدانيد كه با داشتن قرآن بين شما فقرو تنگدستي وجود ندارد و با نبودن قرآن در بين شما براي كسي ثروتمندي و بي نيازي نخواهد بود . وي همچنين با اشاره به حديث ثقلين  كه در اواخر عمر با بركت پيامبر اكرم (ص) توسط ايشان به مسلمانان عرضه شد به شرح ثقل اكبر وثقل كبير پرداخت و گفت طبق اين حديث متواتر پيامبر اكرم (ص) بعد از رحلت خود دو امانت بزرگ بين امت خود باقي مي گذارد و اين دو امانت همانا قرآن و اهل بيت (ع) هستند و مسلمانان با چنگ زدن به اين دو و پيروي از آنها تا قيامت رستگار و در امان خواهند بود . وي  باذكر آيات و احاديث ديگري افزود قرآن منشور جاويدان الهي وآخرين كتاب آسماني براي بشريت است وازاين رو همه نيازهاي بشر در قرآن مطرح شده و تمامي علوم از آن استنباط مي شودومسلمانان با تدبربه قرآن وعمل به آن  مي توانندتمامي مشكلات امروز جامعه اسلامي رابرطرف  كرده وبه سعادت دنيوي واخروي نايل شوند. وي افزود با توجه به اهميت علوم و معارف نهفته درقر آن و رموز فراوان آن اين كتاب بدون مفسر قابل درك نبوده و شارحين و مفسرين اين قرآن ائمه (ع) بوده و آنها قرآن ناطق هستند . آيت ا... رهبر در ادامه با اشاره به 15 ماه رمضان و ولادت با شكوه كريم اهل بيت حضرت امام حسن (ع) در اين روز به ذكر فضائل و نحوه نامگذاري آن حضرت پرداخت و يادآور شد كه نام آن بزرگوار به درخواست پيامبر اكرم(ص) وحضرت علي (ع) توسط حق تعالي و توسط جبرئيل به پامبر اسلام (ص) و حضرت علي (ع) ابلاغ شده و بر اين اساس امام دوم شيعيان جهان به نام حسن ناميده شد و آن حضرت از تمام جهات شبيه پيامبر(ص) و محور تمامي خوبي ها و نيكي ها و صاحب بركت و كرامت است .
در پايان اين محفل قرآني حجت الاسلام والمسلمين نعمتي مسئول دارالقرآن الكريم ذوب آهن ضمن گزارشي از برگزاري كلاس هاي قرآني در ماه مبارك رمضان يادآور شد كه ذوب آهن اصفهان از مراكز نمونه در برگزاري جلسات قر آني در كشور بوده واز اين رو در طول روزهاي ماه مبارك رمضان امسال در 56 مسجد و محفل قرآني جمع زيادي از همكاران علاقه مند به فرهنگ قرآني در اين جلسات حضور پيدا كرده و اين حضور تا پايان ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت .وي افزود دراين جلسات افراد برتر قاري وحافظ قرآن وجود دارند كه شناسايي ومعرفي مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين نعمتي درپايان از مدير عامل ، معاونين ، مديران ، بسيج ، هماهنگي تبليغات اسلامي ؛معلمين و رابطين قرآني و تمامي افراد دخيل در برگزاري محافل نوراني قرآن در ذوب آهن تشكر و قدرداني كرد.

 

ارسال دیدگاه شما