• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • اِثَّلاثا ٧ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 16 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 106214 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۵/۹ - 12:44
سازمان تامین اجتماعی در مراودات بین المللی از انعطاف بخش خصوصی و اعتبار بخش دولتی به صورت همزمان برخوردار است
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی در مراودات بین المللی از انعطاف بخش خصوصی و اعتبار بخش دولتی به صورت همزمان برخوردار است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی و شرکتهای تابعه آن در مراودات بین المللی از انعطاف بخش خصوصی و اعتبار بخش دولتی به صورت همزمان برخوردار است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی و شرکتهای تابعه آن در مراودات بین المللی از انعطاف بخش خصوصی و اعتبار بخش دولتی به صورت همزمان برخوردار است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر سید تقی نوربخش در نشست سفرا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه به معرفی خدمات سازمان تامین اجتماعی پرداخت و افزود: این سازمان با پذیرش کنوانسیون اتحادیه بین المللی کار و عضویت در اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی( ایسا) از ۴۰ سال پیش ریسک هایی مانند سالمندی و بیماری را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با بیان اینکه مبنای سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۱۰ است و درسال ۵۴ به صورت سازمان فعلی رسیده است، اظهار داشت: این سازمان ۴۲ میلیون از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی و۶ میلیون مستمری بگیر اصلی و تبعی هستند.
دکتر نوربخش با اشاره به اینکه از بهترین کشورها در گسترش پوشش بیمه ای هستیم، گفت: سازمان تامین اجتماعی در ۳ حوزه بیمه، درمان و اقتصادی فعالیت می کند و یکصد هزار میلیارد تومان بودجه این سازمان در سالجاری است که بدون اتکا به بودجه عمومی کشور تامین می شود.

دکتر نوربخش گفت: یک هزار واحد اجرایی بیمه ای و درمانی متعلق به این سازمان در کشور فعالیت می کنند و همچنین۳۰۰ کارگزاری نیز به بیمه شدگان خدمات ارائه می کنند. یک میلیون و ٢٠٠ هزار کارفرما در کشور مشمول تامین اجتماعی هستند.
وی تامین اجتماعی را سازمان درآمد هزینه ای عنوان کرد که تمام ابعاد زندگی این افراد را تحت پوشش قرار می دهد و از قبل تولد تا پس از فوت بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سنگر اول اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
دکتر نوربخش افزود: هزینه سازمان تامین اجتماعی ماهیانه ۶۷۰۰ میلیارد تومان است که در بخش ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران صرف می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این سازمان را دارای پتانسیل بالایی در توریسم درمانی عنوان کرد و گفت: ۳۶ بیمارستان ملکی این سازمان در مناطق مرزی وجود دارند.

وی با اشاره به حضور سازمان تامین اجتماعی در مجامع بین المللی گفت: عضو هیات مدیره ایسا و در آخرین مجمع آن نایب رییس هیات مدیره هستیم.
دکتر نوربخش در ادامه به ظرفیت های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی پرداخت و افزود:  بخش عمده پرتفوی سازمان در شرکت شستا است .هلدینگ گردشگری با  مجموعه قطار رجا، هتل ها و بیمارستانهای سازمان شکل گرفته است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در نفت، گاز و دارو نیز زمینه توسعه فعالیت ها وجود دارد، گفت: امکان ارائه کمکها و انتقال تجربیات بیمه ای به سایر کشورها را داریم.
وی بیمه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی داخل کشور را یکی از اقدامات مهم سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر برشمرد و گفت: بیمه ایرانیان خارج از کشور موضوع بسیار مهمی است و همکاری سفارتخانه ها و نمایندگی های کشورمان در این موضوع راهگشا است.

ارسال دیدگاه شما