• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 11 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۲/۶ - 16:44
احتمالا شلیک جنگنده اوکراینی به هواپیمای خطوط مالزی

احتمالا شلیک جنگنده اوکراینی به هواپیمای خطوط مالزی

هواپیمای خطوط مالزی احتمالا با شلیک جنگنده اوکراینی سرنگون شده است

یک مستند ساخته بی‌بی‌سی نشان می‌دهد هواپیمای بویینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی که بر فراز شرق اوکراین سرنگون شد مورد اصابت موشک یک جنگنده اوکراینی قرار گرفته بود.

شواهد تازه‌ای حاکی از آن است که احتمالا سقوط هوایپمای بویینگ خطوط مالزی به دلیل شلیک موشک یک جنگنده اوکراینی اتفاق افتاد.

به نوشته دیلی میل، قرار است مستندی ساخته بی‌بی‌سی به زودی منتشر شود و چندین تئوری درباره سقوط هواپیمای مالزی بر فراز آسمان اوکراین بررسی شود که از آن جمله احتمال سقوط هواپیما با بمب یک جنگنده اوکراینی مطرح شده و این فرضیه را به فرضیه بمب زمین به هوا ترجیح می‌دهد.

گرچه برخی گزارش‌ها از سقوط هواپیما توسط موشک روسی حاکی بود اما این مستند اشاره می‌کند ساکنان محل از مشاهده سقوط یک هواپیمای مسافربری با شلیک یک جنگنده سخن گفته‌اند.

یک فرضیه دیگر این است که هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی در یک برنامه تروریستی با حمایت سیا سرنگون شد که بر اساس آن دو بمب درون هواپیما جاسازی شده بود.

یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ 777 متعلق به خطوط هوایی مالزی در تاریخ 17 جولای 2014 بر فراز آسمان شرق اوکراین در مسیر کوآلالامپورسقوط کرد و 298 مسافر آن کشته شدند.

ارسال دیدگاه شما