• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • اِثَّلاثا ٧ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 16 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 116748 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۲/۱۱ - 14:54
جایزه کتاب سال شعر الوند در میان 10 جایزه معتبر کشور
کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های کتابی ایران سال1397 منتشر شد

جایزه کتاب سال شعر الوند در میان 10 جایزه معتبر کشور

جایزه ادبی الوند در میان لیست 10 جایزه ادبی کشور وارد «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های کتابی ایران سال1397» شد.

 

به گزارش آفتاب صبح به نقل از ایلنا، دبیرخانه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به همت خانه کتاب و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران «کتاب‌شناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره های کتابی ایران سال1397» را منتشر کرد که جایزه ادبی الوند در میان لیست 10 جایزه ادبی کشور معرفی شد.  

 در این مجموعه کتاب‌های منتخب جشنواره‌های کتابی سال 1397 که در حدود 515 عنوان کتاب از 23 جشنواره کتابی است معرفی و اطلاعات آن‌ها به مخاطب معرفی شده است.

اما بخشی که برای همدان از منظر خبری اهمیت دارد این است که در بخش جایزه‌های ادبی 10 جایزه در سراسر کشور معرفی شده‌اند، و بر همین اساس؛ جایزه ادبی الوند (جایزه کتاب سال شعر الوند) در این کتاب؛ در کنار جوایزی چون مهرگان ادب، شهید غنی‌پور، قلم‌زرین، جلال آل‌احمد، پروین اعتصامی، احمد شاملو، ابوالحسن نجفی، احمد محمود و جایزه بین‌المللی شعر فجر قرار گرفته است.

سال گذشته نخستین دورۀ جایزه کتاب سال شعر الوند به دبیری حسن گوهرپور در قالب جایزه ادبی الوند برگزار شد و در بخش کتاب سال و بخش ویژۀ انجمن علمی نقد ادبی ایران دو کتاب «گفتگو با تاریکی» سرودۀ فرزاد آبادی و «روح اندوهگین یک شاعر» سرودۀ سیدرضا محمدی به ترتیب تندیس کتاب سال و تندیس انجمن علمی نقد ادبی را به خود اختصاص دادند، کتاب «روح اندوهگین یک شاعر»، یک ماه بعد جایزه شعر جشنواره شعر فجر را هم از آن خود کرد.

ارسال دیدگاه شما