• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 116761 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۲/۱۶ - 14:35
سرمایه گذاری برون مرزی یک ضرورت است
رییس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان در پنجمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس :

سرمایه گذاری برون مرزی یک ضرورت است

جایزه "مرد فولاد ایران" SEA ( Steel Excellence Award ) در این کنفرانس به دکتر بهرام سبحانی ، رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اهدا شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی مجتمع ذوب آهن اصفهان: دکتر بهرام سبحانی، رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد طی سخنانی در این کنفرانس گفت : چند سال پیش که بحث تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ مطرح شد، عده ای با آن موافق بودند و عده‌ای تحقق این هدف را بعید دانستند. وی افزود: برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد ، نیاز به ۸۵ میلیون تن گندله ، ۶۰میلیون تن آهن اسفنجی و ۲۰۰ میلیون تن استخراج سنگ آهن است.

دکتر سبحانی گفت: برای صادرات، فرهنگ شرکتها باید بین‌المللی شود و در صورت لزوم خودمان را با مشتریان تطبیق دهیم. وی در ادامه اهمیت صادرات ، حضور و تثبیت پایدار در بازارهای بین المللی را یاد آور شد و گفت : ایجاد محدودیت برای صادرات فولاد تحت عنوان کمبود داخل، صحیح نیست و ما باید به لزوم سرمایه‌گذاری برون مرزی فکرکنیم ، در گذشته قصد داشتیم در خارج از کشور کارخانه هایی احداث کنیم که به دلیل تحریم‌ها نشد. وی یاد آور شد: اگر ما در عراق چند کارخانه میلگرد بزنیم، صادراتمان پایدار می شود.

دکتر نعمت اله محسنی ، معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان نیز در کنفرانس مذکور با بیان دلایل ، مزیت‌ها و موانع صادرات به سوریه گفت : در خصوص تولید انواع ریل در ذوب آهن اصفهان توانمندی کامل ( از صفر تا صد ) وجود دارد.

وی افزود : ما باید کاهش تولید سایر کشورها را غنیمت بشماریم و تولیدمان را افزایش دهیم. وی در ادامه با اشاره به مشکلات تامین مواد اولیه گفت: تامین مواد اولیه با مخاطراتی روبرواست و باید با قاچاق محصولات فولادی نیز برخورد جدی شود . دکتر محسنی گفت : باید از خام فروشی جلوگیری شود و هزینه های صادرات کاهش پیدا کند و از طرفی سرمایه گذارهای بخش خصوصی نیز جهت ورود به صنعت فولاد ترغیب شوند.

شایان ذکر است که جایزه "مرد فولاد ایران" SEA ( Steel  Excellence Award ) در این کنفرانس به دکتر بهرام سبحانی ، رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اهدا شد.

ارسال دیدگاه شما