• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 116920 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۴/۳۰ - 12:18
اعتراف

اعتراف "پمپئو": هیچ نشانه‌ای از تغییر رفتار ایران نمی‌بینیم

اعتراف پمپئو به عدم تغییر رفتار و سیاست های ایران در حالی است که ترامپ بارها مدعی شده از زمانی که او پا به کاخ سفید گذاشته، ایران به طور کلی کشور متفاوتی شده است.

"مایک پمپئو" وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در اظهاراتی گفت هیچ نشانه‌ای از تغییر رفتار از سوی ایران دیده نمی‌شود.

به گزارش آفتاب صبح، عصرایران به نقل از "فاکس نیوز" نوشت، پمپئو روز شنبه در نشست خبری مشترک با همتای "اکوادوری" خود در واشنگتن با اشاره به بحران نفتکش‌ها در خلیج فارس، گفته است: هیچ نشانه‌ای از تغییر "رفتارهای بدخیم" ایران نمی‌بینیم و ایران همچنان به سیاست‌های تهاجمی خود در صحنه جهانی ادامه می‌دهد.

او افزوده است:" در نهایت حکومت ایران باید انتخاب کند که می‌خواهد مانند یک کشور "نرمال" رفتار کند یا نه! و اگر آنها به چنین تصمیمی برسند ما آماده‌ایم بدون هیچ پیش‌شرطی درباره طیف وسیعی از موضوعات مورد اختلاف با آنها به گفتگو بنشینیم و من امیدوار هستم که آنها به چنین تصمیمی برسند."

پمپئو در حالی از مذاکره بدون پیش شرط با ایران سخن می گوید که او سال گذشته با ارایه فهرستی بلندبالا حاوی 12 شرط برای مذاکره با ایران، هر گونه مذاکره با ایران را منوط به برآورده شدن آن شروط کرده بود.

پمپئو مدعی شد: "هدف کشورش کاهش تنش و ایجاد زمینه برای مذاکره با ایران است.. اما واشنگتن هیچ نشانه جدی نمی‌بیند که حکومت ایران خواهان تغییر مسیر در موضوعاتی چون هسته‌ای، موشکی و مداخلات در منطقه باشد."

ایالات متحده آمریکا در حالی جمهوری اسلامی ایران را مسئول و مسبب تشدید تنش در منطقه می‌داند که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران و دولتمردان و دیپلمات‌ها در آمریکا و جهان، این اقدام یکجانبه دولت ترامپ در خروج از برجام و اعمال سیاست "فشار حداکثری" و " جنگ اقتصادی" علیه ایران بوده که زمینه تشدید تنش را در منطقه فراهم کرده است. آخرین نمونه از این ارزیابی‌های متفاوت متحدان واشنگتن با دولت ترامپ در زمینه ایران، در ماجرای افشای "ای‌میل" های "کیم داروک" سفیر مستعفی بریتانیا در آمریکا، آشکار شد. سفیر مستعفی بریتانیا سیاست ترامپ در قبال ایران را غیرمنسجم، لجبازانه و "متناقض" توصیف کرده بود.

از سوی دیگر در حالی پمپئو اذعان کرده که هیچ نشانه‌ای از تغییر رفتار در ایران با وجود فشارهای همه‌جانبه آمریکا علیه این کشور نمی‌بیند، که ترامپ تاکنون بارها و بارها مدعی شده از زمانی که او به کاخ سفید آمده و سیاست اعمال فشار علیه ایران را به مورد اجرا گذاشته، رفتار تهران به طور کلی فرق کرده و ایران دیگر کشوری که در دوران باراک اوباما بود، نیست.

ارسال دیدگاه شما