• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 117007 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۷/۸ - 11:24
عضو هیات رییسه مجلس: آمریکا با فشار اقتصادی نمی‌تواند از ایران «بله» بگیرد

عضو هیات رییسه مجلس: آمریکا با فشار اقتصادی نمی‌تواند از ایران «بله» بگیرد

او به دليل اولویتی كه براي مهار چين قائل است نمي خواهد با ايران درگير شود البته متوجه قدرت ايران هم هست و به همين دليل از درگيري ابا دارد. ترامپ افق‌های خودش را مي داند اما مكانيزم رسيدن به اين افق ها بسيار نابسامان است چراكه شخصيت ترامپ نابسامان است.

محمد علي وكيلي در مورد آينده روابط ايران و آمريكا گفت: آمريكايي‌ها نشان دادند كه نمي‌توان روي دست دراز كرده آنها براي مذاكره حساب باز كرد به ويژه با محدوديتي كه براي ملاقات ظريف از تخت روانچی که در بیمارستان بستری است فراهم كردند نشان دادند كه نمي توان اصلا روی آنها حساب كرد.

به گزارش آفتاب صبح، عضو هيات رئيسه  مجلس در گفت‌وگو با عصرایران ادامه داد: موضع ايران در مورد آمريكا بسيار شفاف بود و آن چيزي كه رئيس جمهور گفتند كه ما حاضريم پيرامون برجام به شرط برداشتن تحريم‌ها مذاكره كنيم اوج انعطاف جمهوري اسلامي ايران است. وقتي آمريكايي‌ها حاضر نيستند در مقابل تحريم يكجانبه‌ای كه خودشان اجرا كرده‌اند پا عقب بگذارند هيچ تضميني وجود ندارد كه ما پاي ميز مذاكره بشينيم و عكس ها را بگيريم و اينها پاي اين عكس و تعهداتشان بمانند .

نماینده مردم تهران با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: آقای ترامپ به دنبال مسئله فرا انتخاباتی است ولی شخصا نمی‌تواند پای آنچه که می خواهد بایستد. هدف اصلی ترامپ مهار چین است. ترامپ به دلیل انرژی که در خاورمیانه هدر می دهد به دنبال این است که خودش را از این منطقه بیرون ببرد و می خواهد این کار شرافتمندانه انجام شود، ترامپ به دليل اولویتی كه براي مهار چين قائل است نمي خواهد با ايران درگير شود،البته متوجه قدرت ايران هم هست و به همين دليل از درگيري ابا دارد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تاكيد كرد: آمريكايي‌ها از هر تنشي كه به حذف نفت اوپک، عربستان، امارات و قطر منجر شود استقبال مي كنند چراكه مي خواهند نفت خودشان  را جايگزين كنند و با نفت خودشان چين،هند و ژاپن و اروپا را بيش از اين به خودشان وابسته كنند.

اين عضو فراكسيون اميد مجلس افزود: ترامپ افق‌های خودش را مي داند اما مكانيزم رسيدن به اين افق ها بسيار نابسامان است چراكه شخصيت ترامپ نابسامان است.

وكيلي در مورد اينكه آيا اگر فشارهای اقتصادی بر مردم بيشتر شود حكومت حاضر به مذاكره با آمريكا خواهد شد گفت: هركسي كه جامعه شناسي مردم ايران و جامعه شناسي حكمراني در ايران را بداند متوجه است كه با فشار اينجا "بله "گرفته نمي شود.

وي خاطر نشان كرد: آقاي روحاني اوج رفتار انساني را در سفر به نيويورک داشتند و در مقابل اوج رفتارهاي غير انساني را از آمريكاي ها شاهد بوديم .

ارسال دیدگاه شما