• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • اِثَّلاثا ٧ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 16 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 127026 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۸/۸/۱۱ - 15:26
برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان آماده ایم
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور :

برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان آماده ایم

دکتر خیرا... خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور پس از تحویل نخستین محموله ریل ملی و ارسال به خطوط آماده ریل گذاری گفت : برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان که در ساخت خطوط دیگرمان به آن احتیاج داریم، آماده هستیم.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان: دکتر خیرا... خادمی اظهار کرد: پروژه ریل ملی از چند سال پیش در دستور کار نهاده شد و مسئولان مختلف روی آن تاکید داشتند. شرکت ذوب آهن اصفهان با نصب تجهیزات مورد احتیاج و سرمایه گذاری مناسب روی آن ، سال گذشته به فراوری آزمایشی ریل ملی رسید اما این ریل ها از نوع U33 بود که برای خطوط فرعی از آن استفاده می گردد و به همین دلیل درخواست دادیم تا برای خطوط پر تردد و اصلی ریل مناسب و با استانداردهای بین المللی به ما تحویل دهند.

وی اضافه کرد: برای خطوط اصلی و پرتردد احتیاج به ریل های UIC60 با استاندارد 60E1 داشتیم، که با همکاری خوب بین دو شرکت، ذوب آهنی ها پیروز به فراوری آن از ابتدای سال جاری شدند در حالی که در گذشته همه این ریل ها از خارج از کشور وارد می شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به واردات ریل از کشورهای اتریش، آلمان، هند، ترکیه، بلژیک، سوئد، روسیه و اسپانیا در سنوات گذشته، ادامه داد: در ماه های گذشته آزمایش های مختلف مورد احتیاج طبق استاندارهای بین المللی روی این ریل ها انجام شد و سیستم های آزمایشی بسیاری از کشورهای مختلف برای انجام این تست ها خریداری شد. همچنین به غیر از مشاوری که شرکت ذوب آهن اصفهان برای انجام این آزمایش ها استخدام نموده بود ما نیز مشاوری برای کنترل کیفیت گرفتیم و مطابق استانداردهای بین المللی این آزمایش ها انجام و نهایتا تایید شد.

خادمی بیان کرد: نخستین محموله ریل ملی پس از فراوری انبوه تحویل و به مقصد کارگاه هایی که باید ریل گذاری گردد، ارسال شد. این کارگاه در مرحله نخست خط ریلی میانه - تبریز است و در مراحل بعدی به مقاصد دیگر نیز، ریل ارسال خواهد شد.

وی درباره قرارداد ریل ملی که با شرکت ذوب آهن منعقد شده و قراردادهای آینده در دستور کار اظهار کرد: قرارداد اولیه ما با شرکت ذوب آهن 15 هزار تن بود که به عنوان نخستین محموله حدود 2700 تن آن فراوری و تحویل شد. البته امیدواریم همواره ریل ملی را برای کشور داشته باشیم و به همین دلیل نیز مشتاق هستیم تا برای خطوط ریلی دیگر نیز با ذوب آهنی ها قرارداد امضاء کنیم که برای خطوط میانه به اردبیل و در ادامه جهت یزد به اقلید و چابهار به زاهدان آماده انعقاد قراردادهای دوم و سوم با ذوب آهن هستیم.

ریل مورد نیاز کشور از داخل تامین می شود

دکتر عباس خطیبی معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص بهره گیری از ریل ملی گفت : در قرارداد نخست با شرکت ذوب‌آهن برای ساخت و تحویل ۱۵ هزار تن ریل ملی توافق کرده بودیم که با توجه به ادامه داشتن مذاکرات، این عدد می‌تواند تا ۵۰ هزار تن برای یک سال نیز افزایش یابد.

عباس خطیبی اظهار کرد: از اواخر سال گذشته این موضوع را پیگیری کردیم تا ریل مورد نیاز کشور در داخل تامین شود . در این راستا شرکت ذوب آهن در مناقصه ما حضور یافت و نهایتا قرارداد ۱۵ هزار تن ریل ملی UIC60 با استاندارد 60E1  را منعقد کردیم و امسال ساخت آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ذوب آهن از سال‌های قبل بسترهای تولید ریل ملی را فراهم کرده بود، افزود: این شرکت تولید ریل استاندارد را آغاز کرده است و شرکت ساخت نیز نظارت‌های خود را از طریق مشاور مترا و بازرس بین المللی که در داخل ایران تاییدیه دارد در حین فرآیند تولید اعمال نمود. نهایتا تا امروز دو پارت از ریل ملی را تحویل گرفتیم که برای خط ریلی آستانه – میانه مورد استفاده قرار گرفت.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور  با اشاره به اینکه مجدادا مناقصه برای خط ریلی میانه – اردیبل برگزار کرده‌ایم تا بخشی از ریل آن را از این محل تامین کنیم، ادامه داد: اگر مشکلی در این زمینه به وجود نیاید و ضمن انعقاد قرارداد جدید بتوانیم هزینه مورد نیاز شرکت ذوب‌آهن را برای تولید ریل ملی را پرداخت کنیم، امسال تا حدود ۲۰ هزار تن می‌توانیم ریل از این شرکت تحویل بگیریم. البته تا پایان سال به ۵۰ هزار تن ریل نیاز داریم که این میزان برای راه‌اندازی حدود ۴۲۰ کیلومتر راه‌آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت حل برخی مشکلات، از تامین آن از طریق تولید داخلی استقبال می‌کنیم و این توان تولید در شرکت ذوب‌آهن وجود  دارد.

خطیبی اعلام کرد: قیمت تمام شده ریل ملی نسبت به نرخ‌هایی که از منابع خارجی تامین می‌کردیم، قدری تفاوت دارد و ارزان‌تر است، اما آنچه بیش از این اهمیت دارد این است که بدون نیاز به تخصیص و انتقال ارز در شرایط تحریم کنونی ریل مورد نیازمان تامین می‌شود.

 

برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان آماده ایم

دکتر خیرا... خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور پس از تحویل نخستین محموله ریل ملی و ارسال به خطوط آماده ریل گذاری گفت : برای انعقاد قراردادهای دوم و سوم ریلی با ذوب آهن اصفهان که در ساخت خطوط دیگرمان به آن احتیاج داریم، آماده هستیم.

دکتر خیرا... خادمی اظهار کرد: پروژه ریل ملی از چند سال پیش در دستور کار نهاده شد و مسئولان مختلف روی آن تاکید داشتند. شرکت ذوب آهن اصفهان با نصب تجهیزات مورد احتیاج و سرمایه گذاری مناسب روی آن ، سال گذشته به فراوری آزمایشی ریل ملی رسید اما این ریل ها از نوع U33 بود که برای خطوط فرعی از آن استفاده می گردد و به همین دلیل درخواست دادیم تا برای خطوط پر تردد و اصلی ریل مناسب و با استانداردهای بین المللی به ما تحویل دهند.

وی اضافه کرد: برای خطوط اصلی و پرتردد احتیاج به ریل های UIC60 با استاندارد 60E1 داشتیم، که با همکاری خوب بین دو شرکت، ذوب آهنی ها پیروز به فراوری آن از ابتدای سال جاری شدند در حالی که در گذشته همه این ریل ها از خارج از کشور وارد می شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به واردات ریل از کشورهای اتریش، آلمان، هند، ترکیه، بلژیک، سوئد، روسیه و اسپانیا در سنوات گذشته، ادامه داد: در ماه های گذشته آزمایش های مختلف مورد احتیاج طبق استاندارهای بین المللی روی این ریل ها انجام شد و سیستم های آزمایشی بسیاری از کشورهای مختلف برای انجام این تست ها خریداری شد. همچنین به غیر از مشاوری که شرکت ذوب آهن اصفهان برای انجام این آزمایش ها استخدام نموده بود ما نیز مشاوری برای کنترل کیفیت گرفتیم و مطابق استانداردهای بین المللی این آزمایش ها انجام و نهایتا تایید شد.

خادمی بیان کرد: نخستین محموله ریل ملی پس از فراوری انبوه تحویل و به مقصد کارگاه هایی که باید ریل گذاری گردد، ارسال شد. این کارگاه در مرحله نخست خط ریلی میانه - تبریز است و در مراحل بعدی به مقاصد دیگر نیز، ریل ارسال خواهد شد.

وی درباره قرارداد ریل ملی که با شرکت ذوب آهن منعقد شده و قراردادهای آینده در دستور کار اظهار کرد: قرارداد اولیه ما با شرکت ذوب آهن 15 هزار تن بود که به عنوان نخستین محموله حدود 2700 تن آن فراوری و تحویل شد. البته امیدواریم همواره ریل ملی را برای کشور داشته باشیم و به همین دلیل نیز مشتاق هستیم تا برای خطوط ریلی دیگر نیز با ذوب آهنی ها قرارداد امضاء کنیم که برای خطوط میانه به اردبیل و در ادامه جهت یزد به اقلید و چابهار به زاهدان آماده انعقاد قراردادهای دوم و سوم با ذوب آهن هستیم.

ریل مورد نیاز کشور از داخل تامین می شود

دکتر عباس خطیبی معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور در خصوص بهره گیری از ریل ملی گفت : در قرارداد نخست با شرکت ذوب‌آهن برای ساخت و تحویل ۱۵ هزار تن ریل ملی توافق کرده بودیم که با توجه به ادامه داشتن مذاکرات، این عدد می‌تواند تا ۵۰ هزار تن برای یک سال نیز افزایش یابد.

عباس خطیبی اظهار کرد: از اواخر سال گذشته این موضوع را پیگیری کردیم تا ریل مورد نیاز کشور در داخل تامین شود . در این راستا شرکت ذوب آهن در مناقصه ما حضور یافت و نهایتا قرارداد ۱۵ هزار تن ریل ملی UIC60 با استاندارد 60E1  را منعقد کردیم و امسال ساخت آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ذوب آهن از سال‌های قبل بسترهای تولید ریل ملی را فراهم کرده بود، افزود: این شرکت تولید ریل استاندارد را آغاز کرده است و شرکت ساخت نیز نظارت‌های خود را از طریق مشاور مترا و بازرس بین المللی که در داخل ایران تاییدیه دارد در حین فرآیند تولید اعمال نمود. نهایتا تا امروز دو پارت از ریل ملی را تحویل گرفتیم که برای خط ریلی آستانه – میانه مورد استفاده قرار گرفت.

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها و امور زیربناهای حمل و نقل کشور  با اشاره به اینکه مجدادا مناقصه برای خط ریلی میانه – اردیبل برگزار کرده‌ایم تا بخشی از ریل آن را از این محل تامین کنیم، ادامه داد: اگر مشکلی در این زمینه به وجود نیاید و ضمن انعقاد قرارداد جدید بتوانیم هزینه مورد نیاز شرکت ذوب‌آهن را برای تولید ریل ملی را پرداخت کنیم، امسال تا حدود ۲۰ هزار تن می‌توانیم ریل از این شرکت تحویل بگیریم. البته تا پایان سال به ۵۰ هزار تن ریل نیاز داریم که این میزان برای راه‌اندازی حدود ۴۲۰ کیلومتر راه‌آهن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت حل برخی مشکلات، از تامین آن از طریق تولید داخلی استقبال می‌کنیم و این توان تولید در شرکت ذوب‌آهن وجود  دارد.

خطیبی اعلام کرد: قیمت تمام شده ریل ملی نسبت به نرخ‌هایی که از منابع خارجی تامین می‌کردیم، قدری تفاوت دارد و ارزان‌تر است، اما آنچه بیش از این اهمیت دارد این است که بدون نیاز به تخصیص و انتقال ارز در شرایط تحریم کنونی ریل مورد نیازمان تامین می‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما