• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
  • اِسَّبِت ١١ شوال ١٤٤٥
  • Saturday 20 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 127678 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ - 19:26
حفاری نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و 4 کلید خورد
در اجرای قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی

حفاری نخستین حلقه چاه در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و 4 کلید خورد

در اجرای قرارداد میان شرکت ملی حفاری ایران و شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی (OEID) عملیات حفاری نخستین حلقه چاه با کاربست دستگاه حفاری 38 فتح در پروژه طرح توسعه میدان نفتی اهواز یک و 4 در قالب طرح توسعه 28 مخزن در مناطق نفتخیز جنوب کلید خورد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران در جلسه آغاز عملیات حفاری چاه شماره - 172 اهواز، مدیر پروژه میدان نفتی اهواز  یک و 4 در شرکت (OEID) و مدیر پروژه های حفاری ملی حفاری و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت نفت و حفاری حضور داشتند.

در حاشیه این نشست جهانگیر شجاعی مدیر پروژه های حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: در اجرای این پروژه ملی حفاری با توافق با شرکت توسعه صنایع نفت و انرژی چهار دستگاه حفاری اختصاص خواهد یافت و تلاش براین است تا در هم افزایی با شرکت طرف قرارداد به نحو مطلوب این پروژه که مشتمل بر 12 حلقه چاه توسعه ای و تعمیری محقق گردد.

مسعود محتشمی فر مدیر پروژه میدان نفتی اهواز  یک و 4 در شرکت (OEID) نیز گفت: در این پروژه 22 حلقه چاه شامل 6 حلقه توسعه ای، 6 حلقه تعمیری و 10 حلقه نصب پمپ های درون چاهی تعریف شده است که امروز شاهد آغاز عملیات اولین حلقه چاه تعمیری تکمیلی هستیم.

وی افزود: در اجرای این پروژه که نخستین همکاری مشترک با شرکت ملی حفاری ایران محسوب می شود قرار است دو دستگاه حفاری سنگین (توان دو هزار اسب بخار ) و دو دستگاه سبک (یک هزار و 500 اسب بخار) اختصاص و پروژه در مدت 24 ماه به اتمام برسد.

همچنین الیاس قربانی رئیس دستگاه حفاری 38 فتح توضیح داد: این دستگاه از دکل های سنگین روز آمد ملی حفاری است که از سال 1391 به ناوگان شرکت پیوسته و این چهاردهمین چاه است که بوسیله آن در گستره مناطق نفتخیز جنوب حفر و تکمیل  می شود.

 

ارسال دیدگاه شما