• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 20543 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۷/۱۳ - 13:03
جاذبه گردشگری ایران منحصر به فرد است
رییس اتاق تهران:

جاذبه گردشگری ایران منحصر به فرد است

رییس اتاق بازرگانی تهران بازبیان اینکه جاذبه های سرمایه گذاری ایران منحصر به فرد است گفت : با توجه به بخش گردشگری می توانیم توریست های زیادی را به این بخش جذب کنیم.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایسکانیوز، مسعود خوانساری در نوزدهمین نشست اعضای اتاق تهران که با حضور مشاور اقتصادی رئییس جمهوری برگزار شد گفت: با توجه به بخش گردشگری می توانیم جاذبه و مناطق خوب کشور را به خارجیان معرفی کنیم.
وی همچنین به ساخت 5 مدرسه در مناطق محروم نوسط اتاق تهران اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدام توجه به تربیت و دانش افزایی دانش آموزان است که در برنامه خود نیز در نظر داریم تا 100 مدرسه را در کشور و مناطق محروم احداث کنیم.
وی نیز به اعزام 40 نفر از اعضای اتاق تهران و صنعتگران به کشور تایوان اشاره کردو گفت: این موضوع به دعوت کشور تایوان رخ داد که این سفر موفق امیز بود.

خوانساری همچنین به بررسی مشکلات و مسائل روز اقتصادی کشور پرداخت و گفت: مشکلات و مسائل روز اقتصادی کشور پرداخت و از اهمیت واقعی سازی نرخ ارز، تدوین برنامه ششم باتوجه به نیازهای امروز کشور و حل مشکل بنگاه های اقتصادی در حوزه های مختلف است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران به موفقیت بسیار بزرگ مدیران نفتی کشور در اجلاس هفته گذشته مجمع جهانی انرژی و جلسه اوپک در الجزایر پرداخت و گفت: این موضع ایران در مورد سهمیه بندی این بود که باتوجه به تحریم هایی آن را داشتیم، باید ابتدا به عدد قبل از تحریم در تولید برگردیم، خوشبختانه این موضوع را مدیران نفتی کشور با اقتدار توانستند در جلسه به کرسی بنشانند و حالا ما در عین حال که سهمیه خود را کاهش نداده ایم نیز سایر کشورها قرار شده است سهمیه خود را نیز بازار کم کنند .

وی ادامه داد: این موضوع نیز خوشبختانه باعث شد تا قیمت نفت را افزایش دهد . خبری که روز گذشته در این بایت نیز منتشر شد نشاهد آن است که قیمت هر بشکه نفت به 50 دلار رسیده است که امیدواریم این قیمت افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: اوجود رشد اقتصادی کشور در امسال به 4.4 درصد که آن را در فصل بهار تجربه کردیم ولی هنوز چالش های عمده ای در بحث اقتصاد کشور مشاهده می کنیم که همچنان بنگاه های اقتصادی فعال با کمبود منابع مالی رو به رو می باشند.

خوانساری ادامه داد: در زمینه سرمایه در گردش بنگاهها با مشکل مواجه هستند که چالش فروش و کمبود تقاضا در اکثر محصولات وجود دارد و کارخانجات با ظرفیت اسمی خود کار نکرده که این موضوع تا ظرفیت های خیلی پایین تر مشغول به کار هستند.

وی به مشکلات صنعت ساختمان هم اشاره داشت و بیان کرد: بخش ساختمان و سرمایه گذاری همچنان در رکود به سر می برد که اگرچه در بخش صنعت با رشد 8.8 درصدی رو به رو بوده ایم ولی صنایع مرتبط با ساختمان متاسفانه کماکان راکد هستند و در این بین باید توجه داشت تا صنایعی که در ارتباط با ساختمان هستند، کم نیستند.

رئیس اتاق تهران در پرداخت بدهی به پیمانکاران و بنگاه ها همچنان دولت با مشکل مواجه است، اگرچه که اوراق مشارکت منتشر شده ولی بیش از 50 درصد اوراق به فروش نرفته است و این موضوع باعث شده تا طلب پیمانکاران و بنگاه ها از دولت به قوت خود باقی بماند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بانک های کشور هنوز نتوانسته اند ارتباط مستحکمی با بانک های جهان پیدا کنند و این باعث کندی مبادلات پولی، مالی و بانکی بین ما و سایر کشورها شده؛ امیدواریم دولت هرچه سریع تر تلاش کند این چالش ها و مشکلات برطرف شوند.»

خوانساری گفت:« در بحث صادرات و صنایع هم مشکلاتی داریم که رقابت ما را در بازارهای بین المللی دچار چالش کرده است که این را شامل محیط کسب و کار که همچنان در داخل کشور در شرایط نامساعد است، همان طور که می دانید رتبه ما در سطح جهان رتبه خوبی نیست، هزینه مبادله بالاست، فناوری بنگاه های ما قدیمی و منسوخ شده و ارتباط ما با اقتصاد جهان در 10 سال گذشته کم و یا قطع بوده است.»

او به موضوع قیمت ارز و واقعی کردن نرخ ارز اشاره کرد و ادامه داد: بحث قیمت ارز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ولی هنوز شاهدیم که نرخ ارز به قیمت واقعی نرسیده است و این باعث شده تا مشکلات عدیده ای را در اقتصاد کشور هم در ارتباط با تولید و هم در ارتباط با صادرات شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل قاچاق در کشور همین ماجرای واقعی نبودن نرخ ارز است و حالا به خاطر اینکه بخواهیم جلوی قاچاق را بگیریم می بینیم که با تعرفه ها بازی می شود درحالی که تعرفه ها خود باز باعث افزایش قاچاق می شود و از طرفی هم این موضوع می تواند رتبه ما را از نظر شاخص های بین المللی دچار خدشه کند.

ارسال دیدگاه شما