• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 256 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۴/۲۸ - 14:26
1599 واحد صنعتی بحرانی میراث دو دولت گذشته برای روحانی+ اسامی
دستاورد دوران احمدی نژادی:

1599 واحد صنعتی بحرانی میراث دو دولت گذشته برای روحانی+ اسامی

یکی از مهم‌ترین کم کاری‌های دولت کنونی در سه سال گذشته، عدم تشریح صریح و کامل وضعیت وخیمی بود که از محمود احمدی‌نژاد تحویل گرفت.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از ایلنا، دولت روحانی در سال 1392 در حالی دولت را تحویل گرفت که اقتصاد با بحران‌های عدیده دست به گریبان بود. بدهی انباشته دولت، تنگناهای شدید مالی، تورم بیش از 40 درصد، رکود شدید و رشد اقتصادی منفی بخشی از این بحران‌ها بود.

یکی از مهم‌ترین کم کاری‌های دولت کنونی در سه سال گذشته، عدم تشریح صریح و کامل وضعیت وخیمی بود که از محمود احمدی‌نژاد تحویل گرفت.

همان گونه که در گزارش‌های قبلی اشاره شده خبرگزاری کار ایران (ایلنا) به مجموعه گزارش‌هایی دست یافته است که در دولت احمدی‌نژاد ( در شهریور 1391 ) توسط یکی از نهادهای مسئول دولتی جهت ارائه به یک نهاد تصمیم‌گیر حاکمیتی، تهیه شده است.

در این گزارش به صورت مبسوط به واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی مشکل‌دار  کشور پرداخته شده و دلایل متعدد آن تشریح شده است. بر اساس این گزارش هزار و پانصد و نود و نه بنگاه و واحد بزرگ صنعتی کشور در شهریور ماه سال 1391 درگیر مشکلات اساسی بوده و در آستانه ورشکستگی قرار داشتند.

بدهی به نظام بانکی، انباشت محصول در انبار و فقدان تقاضا، مازاد نیروی انسانی، زیان انباشته سنواتی و مطالبات از دولت بخشی از دلایل بحرانی شدن وضعیت صنایع در گزارش دولت احمدی‌نژاد در شهریور ماه سال 1391 عنوان شده است.

این روزها در حالی تیم رسانه‌ای جریان ضد دولت به آه و فغان و ریختن اشک تمساح در خصوص تعطیلی واحدهای صنعتی مشغول است که 1599 واحد بزرگ صنعتی در شهریور ماه سال 1391 مشکل‌دار بوده و در وضعیت بحرانی به دولت حسن روحانی منتقل شدند. عیان شدن این مشکلات انباشته در سال‌های اخیر به مستمسکی برای حملات تند علیه دولت تبدیل شده است. اقدامی که جز فرار به جلو نام دیگری نمی‌توان بر آن نهاد. جالب اینجاست که در میان این 1599 واحد مشکل‌دار نام ده‌ها تعاونی مسکن مهر نیز به چشم می‌خورد.

فهرست کامل این واحدهای بزرگ صنعتی به تفکیک استان به شرح زیر است:

 

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

ارسال دیدگاه شما