• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 27 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۳/۱۲ - 13:29
 پول خرج شده در صنعت گردشگری بیشتر از ارزش کل تجارت جهانی

پول خرج شده در صنعت گردشگری بیشتر از ارزش کل تجارت جهانی

طبق آمارهای سازمان گردشگری جهانی که اوایل این ماه منتشر شده صنعت گردشگری جهانی با 4 درصد رشد در سال 2015 بیش از 1.4 میلیارد دلار درآمد تولید کرده است.این رقم به مراتب بیشتر از رشد تجارت جهانی است که تنها 2.8 درصد در سال 2015 برآورد شده است.

سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد که میزان رشد پول خرج شده در صنعت گردشگری برای چهارمین سال پیاپی از ارزش کل تجارت جهانی بیشتر  بوده و امریکا و چین همچنان محبوب ترین مقصدهای گردشگری جهان هستند.

به گزارش آفتاب صبح، سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد که میزان رشد پول خرج شده در صنعت گردشگری برای چهارمین سال پیاپی از ارزش کل تجارت جهانی بیشتر  بوده و امریکا و چین همچنان محبوب ترین مقصدهای گردشگری جهان هستند.
طبقl همین گزارش دو کشورفرانسه و اسپانیا درردیف‌های بعدی این جدول قرار دارند.
طبق آمارهای سازمان گردشگری جهانی که اوایل این ماه منتشر شده صنعت گردشگری جهانی با 4 درصد رشد در سال 2015 بیش از 1.4 میلیارد دلار درآمد تولید کرده است.
این رقم به مراتب بیشتر از رشد تجارت جهانی است که تنها 2.8 درصد در سال 2015 برآورد شده است.
هزینه کردن پول در صنعت گردشگری که شامل اقامتگاه، غذا، تفریح و سرگرمی و خدمات وابسته است، تاحدی جبران کننده کاهش حجم صادرات و کاهش قیمت کالاست.
«طالب رفاعی» دبیرکل سازمان گردشگری جهانی با اشاره به این آمار اظهار داشت که گردشگری امروزه بخش مهمی از تجارت بین‌الملل است. این صنعت ظرفیت بالایی برای جبران کاهش درآمد صادرات دربسیاری از کشورهای صادر کننده نفت نشان داده‌است.
به گفته وی گردشگری به طور فزاینده‌ای به عنوان بخش ضروری برای ایجاد تنوع در صادرات دربسیاری از اقتصادهای نوظهور و نیز برخی کشورهای پیشرفته مطرح است.
این گزارش به سقوط قیمت جهانی کالا اشاره کرده که سبب کاهش حجم کل واردات دربرخی کشورهای صادرکننده نفت شده است.سپس یادآور شده که طبق بررسی‌های انجام شده از سوی  CPB – دفتر بررسی سیاست های اقتصادی هلند- سال 2015 بدترین سال برای تجارت جهانی طی شش سال گذشته یعنی از 2009 به این سو بوده است.
افزایش رشد گردشگری بین‌الملل درشرایطی صورت گرفته که به  دلیل حملات تروریستی که اخیرا دربرخی مراکز مهم ترابری و خطوط هوایی جهان صورت گرفته، با نگرانی‌های جدی درباره امنیت مسافران روبروشده است.
طبق آمارهای منتشر شده، امریکا و چین و سپس انگلستان جذاب‌ترین مقصدها برای گردشگران از کشورهای دیگربوده‌اند.
تعداد گردشگران خارجی از کشور چین که از سال 2004 روبه رشد داشته ، همچنان رو به افزایش دارد که سال گذشته 25 درصد رشد را در میزان خرید این گردشگران از مقصدهای گردشگری درپی داشت.
سازمان گردشگری جهانی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که در سال 2015 صنعت گردشگری 7 درصد ازحجم کل صادرات جهانی را تشکیل داده و این رقم از حجم اعلام شده درسال پیش از آن که 6 درصد بوده، بیشتر است.(خبرگزاری میراث فرهنگی)

ارسال دیدگاه شما