• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 30630 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۸/۱۱ - 10:59
اتحاد و همدلی، رمز پیشرفت و توسعه استان کرمان
استاندار کرمان در سومین مجمع عمومی انجمن حمایت از توسعه استان کرمان تاکید کرد:

اتحاد و همدلی، رمز پیشرفت و توسعه استان کرمان

استاندار کرمان اتحاد و همدلی را، رمز پیشرفت استان کرمان دانست و گفت: هزار و 981 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان مصوب شده و در حال انجام است.

استاندار کرمان اتحاد و همدلی را، رمز پیشرفت استان کرمان دانست و گفت: هزار و 981 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان مصوب شده و در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی بعد از ظهر دوشنبه در سومین مجمع عمومی انجمن حمایت از توسعه استان کرمان که با همکاری شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در هتل لاله تهران برگزار شد، افزود: برای جبران عقب افتادگی های استان کرمان باید با وحدت، همدلی و همزبانی، کارها را به پیش برد.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی را یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری دانست و یادآورشد: دولت تدبیر و امید با این شعار معظم له لبیک گفته است و نمونه بارز اقدام و عمل در استان کرمان، تعریف و اجرای بیش از 840 پروژه است.
استاندار کرمان با تاکید براینکه در این میان 961 پروژه استان، اجرای آن را پیشنهاد کرده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون 180 پروژه نیز توسط بخش خصوصی در استان تعریف شده که در مجموع تا پایان امسال هزار و 981 پروژه مصوب و در حال انجام است.
رزم حسینی به میانگین پیشرفت 38.7 درصدی پروژه ها اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی بر پایه مردمی بودن اقتصاد بنا گذاشته شده است و شاه کلید اقتصاد مقاومتی، مردمی بودن آن است.
وی با تاکید براینکه طرح هشت زون اقتصاد مقاومتی استان کرمان می تواند به عنوان یک مدل در حوزه اقتصاد مقاومتی در سراسر استان های کشور فعال و اجرایی شود، افزود: این مدل یک الگوی خاص است که در این راستای مدیریت توسعه استان، به  هشت زون اقتصاد مقاومتی تقسیم شده است.
استاندار کرمان با اشاره به تجربه کسب شده از طرح توسعه اقتصادی شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی قلعه گنج از 28 ماه گذشته تاکنون، یادآورشد: امروز 12 موسسه ملی، نه با هزینه بلکه با کار در توسعه استان کرمان به مشارکت می پردازند و هدف این موسسات، توان افزایی مردم و خلق ثروت است.
رزم حسینی به میزان پیشرفت پروژه های نیمه تمام دولتی، ایجاد کمیته رفع موانع تولید، راه اندازی صندوق های خرد توسعه روستایی و میزان اشتغالزایی در استان کرمان تا پایان سال 1397 اشاره و خاطرنشان کرد: این ستاد تا سال 1404 توسعه و برنامه ریزی دقیقی که به منظور توسعه همه جانبه استان ارائه شده را، دنبال می کند.

***استاندار کرمان فضای همدلی، همراهی و همگرایی بین چهار عنصر قدرت را در منطقه حاکم نموده است
در ادامه این جلسه فعال سیاسی اصولگرای استان کرمان ضمن قدردانی از تلاش های استانداران ادواری کرمان، گفت: از زمانی که رزم حسینی مسئولیت استانداری کرمان را بر عهده گرفته است، تحولات خوبی در این استان رقم خورده است.
محمدرضا باهنر با اشاره به کارهای بدیع استاندار کرمان، افزود: طرح ابتکاری مثلث توسعه اقتصادی استاندار کرمان یکی از اقداماتی است که فضای همدلی، همراهی و همگرایی چهار عنصر قدرت را در منطقه حاکم نمود.
وی با اشاره به اینکه رزم حسینی استاندارکرمان تلاش های بسیاری در حوزه سرمایه گذاری غیردولتی انجام داده است،یادآورشد: مسئله انتقال دیدگاه سرمایه گذاری دولتی به بخش غیردولتی و طرح همیاران آب نیز از دیگر اقدامات تاثیرگذار استاندار کرمان می باشد.
فعال سیاسی اصولگرا همچنین استفاده حداکثری از مزیت های گم شده استان را یکی از دیگر ظرفیت های استاندار کرمان عنوان کرد.
باهنر در ادامه به شعار سال( اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) از سوی مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: طرح اولیه دولت یازدهم انتخاب دو استان برای پایلوت اقتصاد مقاومتی بود اما با پیگیری های جد استاندار کرمان موجب شد تا این استان هم به جمع آن دو استان پایلوت اقتصاد مقاومتی بپیوندد.
وی با اشاره به شجاعت و جسارت رزم حسینی استاندار کرمان در پیگیری امورات استان، گفت: اگر استاندار کرمان موفق شود تا اختیار یارانه های استان را بدست آورد، تحول عظیمی در منطقه صورت می پذیرد.

***یک و نیم میلیون نفر، سهامدار شرکت مادر تخصصی میدکو
رئیس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه(میدکو) نیز در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های این شرکت، افزود: مجموع سهامداران این شرکت به یک و نیم میلیون نفر می رسد.
علی اصغر پورمند با اشاره به اینکه شرکت میدکو فعالیت خود را از سال 87 با شعار "توسعه از معدن" آغاز نموده است، یادآورشد: این شرکت کاملا خصوصی است و برای جذب نیروی انسانی در بدنه این شرکت، تلاش شده است تا از نیروهای متخصص و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام(ره) و رهبری بکارگیری نماید.
وی چهار علت (معدن، نزدیکی به بندر، آب و هوا و نیروی انسانی متخصص) را از مهمترین دلایل انتخاب استان کرمان برای استقرار دفتر مرکزی شرکت میدکو دانست.
مدی عامل شرکت میدکو همچنین به اهداف تولید، پروژه های در دست اجرا و وجود پرسنل جوان و متخصص این شرکت اشاره و از آنها به عنوان سرمایه های شرکت میدکو یاد نمود.

***جذب 25 برابری نیروی انسانی در شرکت ملی مس ایران
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران نیز در ادامه این جلسه به فعالیت های سه ساله شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت ملی مس ایران را در زمان رکود جهانی، پایین بودن قیمت نفت و فلزات تحویل گرفتم، به گونه ای که در جولای سال 2013 آخرین تحریم ها به طور مستقیم صنعت مس ایران را نشانه گرفت.
مرادعلیزاده با تاکید براینکه در آن زمان تعهدات ارزی و ریالی فشارهای زیادی به شرکت ملی مس ایران وارد کرده بود، گفت: بیش از 5 برابر توان شرکت ملی مس ایران، تعهدات ارائه شده بود ضمن اینکه حساب های شرکت خالی بود.
وی با اشاره به اینکه بلوکه شدن حساب های بانکی شرکت و متورم شدن نیروی انسانی به مشکلات فوق افزوده بود، یادآورشد: بیش از 25 برابر نیاز شرکت، نیروی انسانی جذب شده بود.
مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، تمرکز بر باز نمودن بازار و تامین نقدینگی را یکی از مهم ترین اقداماتی دانست که پس از تحویل این شرکت انجام شده است و خاطرنشان کرد: کنترل هزینه ها، کاهش قیمت تمام شده محصول از نکات حائز اهمیت طی سال های اخیر است.
مرادعلیزاده باز شدن بازار و برداشته شدن تحریم ها را از ثمرات حاصل از برجام عنوان کرد و گفت: پس از برجام شرکت ملی مس ایران توانسته است تا در سطح بین الملل حضور فعال داشته و علاوه بر تعادل رساندن شرایط، کلیه بدهکاری های بانکی داخلی تصفیه شد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه شرکت ملی مس ایران با اقدامات صورت گرفته از 3 هزار و 500 میلیارد به 5 میلیارد رسیده است، افزود: طرح هشت زون اقتصادی استان کرمان موجب شد تا شرکت ملی مس ایران بتواند به عنوان مدیر معین منطقه شش (شامل شهرستان های رفسنجان، انار، شهربابک) با پشتیبانی هایی که انجام می دهد، نقش به سزایی در توسعه شهرستان های فوق ایفا کند.

ارسال دیدگاه شما