• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 39 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۳/۱۷ - 15:02
اصولگرایان کاندیدایی برای رقابت با روحانی ندارند
ادعای جالب محمدرضا باهنر

اصولگرایان کاندیدایی برای رقابت با روحانی ندارند

فراکسیون‌هایی که در مجالس تشکیل می‌شوند عموما تخصصی نیستند من که به مدت 28 سال در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم به جرأت می‌گویم عموم تصمیم‌های مجلس سیاسی نیست یعنی درصد بسیار کمی از تصمیمات فراکسیون‌ها تخصصی است و من فکر نمی‌کنم فراکسیون سومی از دل فراکسیون ولایت به وجود آید.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آقای روحانی تاکنون رفتاری انجام نداده است که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 ردصلاحیت شود و من دلیلی بر ردصلاحیت وی نمی‌بینم.

به گزارش آفتاب صبح، امروز دوشنبه محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری درباره زمزمه‌هایی مبنی‌ بر پایدار نبودن فراکسیون‌های امید و ولایت در مجلس دهم اظهار کرد: به عقیده من اگر احزاب قدرتمند باشند می‌توانند به نمایندگان خودشان را به پارلمان بفرستند و فراکسیون‌ها به وزنه تعادل برسند اما اگر از وزن کافی برخوردار نباشند نمی‌توانند ادامه کار بدهند چراکه اگر اکثریتی برای فراکسیون‌ها نباشد فراکسیون‌ها قطب می‌شوند.

امیدوارم اتفاق تغییردهنده‌ای در فراکسیون‌های مجلس دهم رخ ندهد

وی در ادامه افزود: نباید فراموش کنیم که فراکسیون‌ها شناور هستند اما به صورت رسمی سه فراکسیون مانند اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلین در مجلس دهم امکان شکل‌گیری دارد. البته اگر مستقلین نتوانند به شکل حزب یا تشکل دربیایند مرکزیتی برای ادامه کار نخواهند داشت اما معمولا فراکسیون مستقلین یا نمایندگان مستقل تحت تأثیر فراکسیون‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا قرار می‌گیرند.

باهنر در این باره اضافه کرد: خوشبختانه شکل‌گیری اولیه فراکسیون‌ها در مجلس دهم خوب بوده است و امیدوارم اتفاق تغییردهنده‌ای در فراکسیون‌ها به وجود نیاید.

فکر نمی‌کنم فراکسیون سومی از دل فراکسیون ولایت شکل بگیرد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین درباره شکل‌گیری فراکسیون سومی در دل فراکسیون ولایت گفت: فراکسیون‌هایی که در مجالس تشکیل می‌شوند عموما تخصصی نیستند من که به مدت 28 سال در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم به جرأت می‌گویم عموم تصمیم‌های مجلس سیاسی نیست یعنی درصد بسیار کمی از تصمیمات فراکسیون‌ها تخصصی است و من فکر نمی‌کنم فراکسیون سومی از دل فراکسیون ولایت به وجود آید.

باهنر درباره حضور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 و حمایت اصولگرایان از وی تصریح کرد: سال آینده ایران با دو انتخابات مهم روبه‌روست؛ یکی انتخابات ریاست جمهوری و دیگری انتخابات شوراها. از هم‌اکنون احزاب و جریان‌های سیاسی برنامه‌های خودشان را برای عملیاتی کردن سیاست‌های خود در پیش گرفته‌اند اما کمتر حزب و جریان سیاسی می‌تواند چنین کارکردی داشته باشد زیرا اکثر احزاب در ایران تنها بر روی کاغذ هستند و قابلیت اجرایی ندارند و تنها 8 درصد از احزاب می‌توانند کارهای مستمر برای انتخابات داشته باشند.

او در ادامه بیان کرد: اینکه اصولگرایان از آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌کنند یا خیر، ابتدا باید دید آقای احمدی‌نژاد قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را دارد یا خیر تا اصولگرایان درباره وی تصمیم‌گیری کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سؤال دیگری درباره مخالفت‌ها با روحانی بیان کرد: آقای روحانی یا هر کس دیگری نباید توقع داشته باشد که هیچ مخالفی برای وی نباشد چرا که همه افراد و رؤسای جمهوری از مخالفانی برخوردار هستند.

تک‌دوره‌ای شدن روحانی، شایعه‌ای است که اطرافیان خودش راه می‌اندازند

باهنر درباره تک دوره‌ای شدن روحانی تأکید کرد: در عالم سیاست هر اتفاقی ممکن است به وجود بیاید اما آقای روحانی باید اقدامات بهتر و جدی‌تری در پسابرجام و اقتصاد مقاومتی انجام دهد چراکه هنوز مردم ایران با رکود و مشکلات اقتصادی و اشتغال دست به گریبان هستند. اگر دولت از رکود عبور کرده است، مردم را هم عبور بدهد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره ردصلاحیت احتمالی حسن روحانی در انتخابات سال آینده افزود: تاکنون اماره‌ای دال بر ردصلاحیت آقای روحانی وجود ندارد بالاخره ما مسلمان هستیم و باید اخلاق را در عرصه سیاست و انتخابات رعایت کنیم.

وی افزود: به عقیده من چنین اظهارات و شایعاتی را خود نزدیکان آقای روحانی بیان می‌کنند تا نوعی پیش‌بینی به راه بیندازند.

باهنر تاکید کرد: در حال حاضر فردی را برای رقابت با آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نداریم چرا که اصولگرایان هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکرده‌اند.

برخی نمایندگان در بدو ورود به مجلس نذر می‌کنند با دولت مخالف یا تابع دولت باشند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سؤال دیگری درباره ترکیب هیأت رئیسه و همسویی آن با دولت، گفت: همدلی و هم‌سویی دولت و مجلس دردوره‌های مختلف وجود داشته است اما این هم‌سویی و همدلی در برخی دوره‌ها کمرنگ و پررنگ بوده‌اند یا اینکه جنس‌شان فرق داشته است.

وی در ادامه بیان کرد: متأسفانه برخی از نمایندگان در بدو ورود به مجلس نذر می‌کنند که با دولت مخالفت داشته باشند یا اینکه تابع دولت باشند. چنین رویکردی اصلا مناسب نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست نه تابع محض دولت باشیم و نه مخالف صد درصد باشیم.

باهنر با بیان اینکه «باید همدلی و هم‌سویی میان قوا به‌خصوص مجلس و دولت شکل بگیرد»، تصریح کرد: همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید قوا و دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم به خصوص اقتصاد با یکدیگر همدلی داشته باشند؛ اما من فکر می‌کنم مجلس دهم این ظرفیت را برای هم‌سویی با دولت برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره گزارش وزارت امور خارجه امریکا مبنی‌ بر تروریست خواندن ایران و حمایت کشورمان از تروریست‌ها توضیح داد: این موضوع کاملاً مشخص است که وزارت امور خارجه امریکا چنین گزارشی را مطرح کرده است چرا که از دید ما آمریکا شیطان بزرگ بوده و است و حتی مقامات آمریکایی در بسیاری از جاها زیر امضاهای خودشان را می‌زنند.

لاریجانی برداشت خوبی از عملکرد احمدی‌نژاد نداشته و ندارد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به حمایت لاریجانی از اقدامات و مواضع آقای روحانی و انتقاد وی از دولت‌های نهم و دهم اشاره کرد و گفت: از نظر آقای لاریجانی اقدامات حسن روحانی مناسب و خوب بوده است اما سیاست‌های آقای احمدی‌نژاد را برای کشور نامطلوب ارزیابی می‌کند. این نظر خود آقای لاریجانی است اما نباید در مورد دولت‌ها سیاه یا سفید بنگریم. درست است دولت آقای احمدی‌نژاد درگیر شلوغ‌کاری فراوانی بوده اقدامات مناسبی هم در طول 8 ساله ریاست جمهوری خود انجام داده است. اما آقای لاریجانی برداشت خوبی از عملکرد دولت احمدی‌نژاد نداشته و ندارد.(آنا)

 

ارسال دیدگاه شما