• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40722 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۸/۲۵ - 12:04
ایران در اندیشه حفظ صدرنشینی در دور رفت
فوتبال مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا

ایران در اندیشه حفظ صدرنشینی در دور رفت

روز پنجم رقابت های فوتبال مقدماتی جام جهانی 2018 در قاره آسیا امشب برگزار می شود و تیم ایران در دیداری دشوار مهمان تیم سوریه خواهد بود.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  روز پنجم دور نهایی رقابت های فوتبال مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا امشب برگزار می شود و تیم ایران در دیداری دشوار مهمان تیم سوریه خواهد بود.
به گزارش فیفا ، در این مرحله 12 تیم برتر مرحله سوم حضور دارند که در دو گروه به رقابت می پردازند.برنامه مسابقات به این شرح است :
** سه شنبه 25 آبان :
* گروه یک :
کره جنوبی - ازبکستان     در سئول
چین - قطر                   در کانمینگ
سوریه - ایران (ساعت 15:30 - ورزشگاه تنکو عبدالرحمان در شهر پاروی مالزی)
- تیم سوریه به علت ناامنی در این کشور از میزبانی رقابت های بین المللی محروم است و مالزی به عنوان محل برگزاری دیدارهای خانگی این تیم معرفی شد.تیم - تیم ایران پیش از این با 2 گل بر قطر و با یک گل بر ازبکستان و کره جنوبی چیره شد و در خانه چین به تساوی بدون گل رسید.
- تیم های ملی ایران و سوریه تا کنون در 23 بازی رسمی به مصاف هم رفته اند که تیم ایران 13 برد و تیم سوریه یک بار به پیروزی رسیده اند.در این دیدارها ایران 38 گل و سوریه 13 گل به ثمر رسانده اند.تیم ایران همچنین در یک بازی غیر رسمی در سال 1364 با 5 گل تیم باشگاهی الفتوه سوریه را شکست داد.
- در گروه یک تیم های ایران با 10 و ازبکستان با 9 امتیاز اول و دوم هستند و کره جنوبی با 7 امتیاز در رده سوم قرار دارد.تیم های سوریه با 4 ، قطر با 3 و چین با یک امتیاز در رده های چهارم تا ششم قرار دارند.
* گروه دو :
ژاپن - عربستان        در سایتاما
تایلند - استرالیا         در بانکوک
امارات - عراق        در ابوظبی
- تیم های عربستان با 10 امتیاز در صدر قرار گرفت و استرالیا با 8 امتیاز به رده دوم نزول کرد.تیم های ژاپن با 7 و امارات با 6 امتیاز رده های سوم و چهارم را در اختیار دارند.تیم های عراق با 3 و تایلند بدون امتیاز رده های پنجم و و ششم را در اختیار گرفته اند.
روز ششم این رقابت ها 23 مارس 2017 برگزار خواهد شد.
---
در جدول کلی گلزنان مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا ، محمد السهلاوی از عربستان و احمد خلیل از امارات با 14 گل صدرنشین مشترک هستند و تیم کیهیل از استرالیا با 9 گل سوم است.یانگ شو از چین و سردار آزمون از ایران نیز با 8 گل در رده مشترک چهارم قرار دارند.
از هر گروه دو تیم مستقیما به جام جهانی می روند و تیم های سوم باید در مرحله پلی آف آسیا به صورت رفت و برگشت بازی کرده و تیم برتر به پلی آف بین قاره ای برای مصاف با تیم چهارم منطقه کونکاکاف می رود.
قاره آسیا 4.5 سهمیه در جام جهانی 2018 دارد.

ارسال دیدگاه شما