• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
  • اِثَّلاثا ٧ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 16 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 40754 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۹/۲ - 11:42
برگزیت و پیروزی ترامپ به معنای رد نظام سیاسی موجود است
درپی تشدید ناامنی های اجتماعی و شغلی در غرب؛

برگزیت و پیروزی ترامپ به معنای رد نظام سیاسی موجود است

رئیس حزب کارگر انگلیس خروج این کشور از اتحادیه اروپا و پیروزی دونالد ترامپ را به معنای رد نظام سیاسی و اقتصادی دانست که به نفع اکثریت مردم کار نکرده است.

به گزارش آفتاب صبح سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز نوشت: رئیس حزب کارگر انگلیس خروج این کشور از اتحادیه اروپا و پیروزی دونالد ترامپ در آمریکا را به معنای رد نظام سیاسی و اقتصادی دانست که به نفع اکثریت مردم کار نکرده است.
جرمی کوربین که در نشست اقتصادی سی بی آی در انگلیس سخنرانی می کرد با بیان اینکه ما به عنوان سران این کشور باید برای تغییرات عظیم و بی ثباتی موجود چاره ای بیندیشم گفت: دلایل زیادی در این زمینه وجود داشت، هم تصمیمم انگلیس برای برگزیت و هم انتخاب دونالد ترامپ در آمریکا، در واقع به معنای عدم پذیرش نظام مسلط سیاسی و نظام اقتصادی بود که به نفع بسیاری از مردم کار نکرده است. این نظامی است که به افزایش نابرابری و کاهش سطح استاندارد زندگی  در بین اکثریت مردم منجر شده است.
جرمی کوربین با اشاره به این اظهار نظر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که گفته بود، مقابله با رشد نابرابری در کشورهای فقیر و ثروتمند به یک چالش معنا دار برای دوران ما تبدیل شده است، گفت: دستمزدهای واقعی (در انگلیس) امروزه از میزان آن در سال 2008 پائین تر است. وی افزود: در حال حاضر بیش از 6 میلیون کارگر (در انگلیس) یعنی یک کارگر از پنج کارگر با حداقل حقوق زندگی می کنند ، بیش از یک میلیون نفر از مردم در انگلیس به علت داشتن قراردادهای موقت کار با کارفرمایان، مشمول قوانین کار نیستند . بعلاوه تعداد کثیری از کسانی که بصورت خوداشتغالی کار می کنند درآمدشان کمتر از متوسط درآمد این قشر در اواسط دهه نود است. علاوه بر این شکاف دستمزدها بین زنان و مردان حدود  20 پنس دربرابر یک پوند است و با وجود این نرخ فزاینده شکاف در دستمزدها بین زنان و مردان  50 سال دیگر طول می کشد که به برابری کامل در این پرداخت ها برسیم.
رهبر چپ‌گرای حزب کارگر همچنین افزود:خانواده های بسیاری در انگلیس بصورت فزاینده ای با ناامنی شغلی مواجه هستند، به این معنا که نمی توانند برای آینده خود برنامه ریزی کنند و نمی دانند چگونه قبوض خود و هزینه های رهن و اجاره خود را بپردازند. تعداد خیلی خیلی زیادی از مردم با حقوق بخور نمیر زندگی می کنند بخاطر اینکه دستمزدها پائین، ساعات کار نامشخص و اجاره ها خیلی بالاست . در اینجا دیگر مساله مدیریت مطرح نیست بلکه در بسیاری موارد به سادگی مساله بقاء مطرح است.

ارسال دیدگاه شما