• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 52 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۵/۳/۱۸ - 13:57
مدیرعامل ایران ایر: توافق بزرگتری از توافق با ایرباس در برنامه ما نیست
تهران در آستانه توافق تاریخی با بوئینگ

مدیرعامل ایران ایر: توافق بزرگتری از توافق با ایرباس در برنامه ما نیست

پس از چند دهه دوری، مقامات بوئین برای فروش هواپیماهای خود و هواپیماهای دیگری که تحت لیسانس دولت آمریکا هستند عازم ایران شدند. شرکت آمریکایی به مجوز دیگری نیز برای عقد قرار داد با ایران و همچنین لیسانس های صادرات نیازمند است.

وی در این باره گفت: تعداد و نوع این هواپیماها باید در آینده همچنان مورد گفت و گو قرار بگیرد، اما قدم نخست این است که ما به یک درک مشترک برسیم.

رئیس هواپیمایی ایران ایر در گفت وگو با خبرگزاری رویترزاز مذاکرات این شرکت با بوئینگ برای خرید 100 هواپیما خبر داد. این در حالی است که همچنان موانعی در راه دو معامله ایران برای خرید هواپیما وجود دارد که باید حل و فصل شود تا توافق هسته ای ایران و 1+5 مورد تحسین قرار بگیرد.

به گزارش آفتاب صبح، فرهاد پرورش، مدیرعامل ایران ایر در گفت وگو با خبرگزاری رویترز، گفت: نشست ها و گفت وگو ها در جریان است. امیدواریم که در آینده طرفین بتوانیم به درک مشترکی دست پیدا کنیم.

وی در این باره گفت: تعداد و نوع این هواپیماها باید در آینده همچنان مورد گفت و گو قرار بگیرد، اما قدم نخست این است که ما به یک درک مشترک برسیم.

ایران ژانویه گذشته با خرید 118 هواپیما به ارزش 27 میلیارد دلار از ایرباس موافقت کرد.

مدیرعامل ایران ایر در پاسخ به سوالی درباره اینکه ایا ایران به دنبال قراردادهای بزرگتری با بوئینگ است یا نه، گفت: نه، توافق بزرگتر از توافق با ایرباس نیست.ممکن است اما به این رقم نزدیک شود اما این موضوع در نهایت به شرایط بستگی دارد. این در حالی است که ایران به حداقل 300 هواپیما برای یک دهه اینده نیازمند است.

وی با بیان اینکه این نوع قراردادها به دولت ایران بستگی دارد، گفت: ما یک شرکت دولتی هستیم.

پس از چند دهه دوری، مقامات بوئین برای فروش هواپیماهای خود و هواپیماهای دیگری که تحت لیسانس دولت آمریکا هستند عازم ایران  شدند. شرکت آمریکایی به مجوز دیگری نیز برای عقد قرار داد با ایران و همچنین لیسانس های صادرات  نیازمند ، همانطور که ایرباس نیز به دلیل استفاده از تکنولوژی آمریکا به این مجوز نیازمند است.

برخی منابع انتظار دارند که توافق اولیه برای حداقل 100 بوئینگ به زودی امضا شود.

پرورش همچنین در این باره گفت: موضوعات زیادی هستند که باید در گفت وگوهای میان ایرباس و واشنگتن بر سر ارائه مجوز صادرات هواپیماهای اروپایی بر اساس توافق سال گذشته ایراو غرب، شفاف شوند.

وی افزود: ما بسیار امیدوار و خوش بین هستیم که این مجوزها در آینده نزدیک صادر شوند.(نامه نیوز )

ارسال دیدگاه شما