• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 61252 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۳/۶ - 16:23
مطالبات اهل سنت به خواسته‌ای ملی تبدیل شده است
شهروندان اهل سنت و رئیس‌جمهور روحانی

مطالبات اهل سنت به خواسته‌ای ملی تبدیل شده است

آقای رئیس‌جمهور، مردم به بهترین نحو وظیفه خویش را به سرانجام رسانیدند و تلاششان را تأثیرگذار کردند. حالا نوبت شماست. همت همه مردم و به‌ویژه اهل سنت این دیار را دیدید، امروز دیگر همه نگاه‌ها به همت شماست. خودتان می‌دانید اهل سنت ایران، مردمی شایسته دارد که می‌توانند در انجام وظیفه، خوش بدرخشند و یادتان بماند این جمعیت اثربخش، در پذیرش مسئولیت‌ها هم، اگر به آنها اعتماد شود، همچنان خوش می‌درخشند.

 
 

 عبدالجلیل کریم‌پور - آفتاب صبح:


شرق: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با کسب ٢٣ میلیون رأی از سوی آقای دکتر حسن روحانی به پایان رسید و ایشان با همت مردمی که تغییر می‌خواستند، برای بار دوم بر صدر کرسی هیئت دولت نشستند. این تغییر، خواسته  مجموعه‌هایی است که با وجود به جاآوردن وظیفه خود از مزایا و حقوق آن، کمتر برخوردارند. آنچه در این یادداشت به‌ آن پرداخته می‌شود، رأی قاطع اهل سنت ایران به رئیس‌جمهور محترم است. این آرا که افزون بر شش میلیون بوده، اثری قابل توجه داشته و در قیاس با رأی رقیب، عامل اصلی پیروزی آقای روحانی به حساب می‌آید. اگر نگاهی به استان‌های سنی‌نشین نظیر سیستان‌وبلوچستان و کردستان و شهرهای سنی‌نشین بقیه استان‌ها، از خواف، تایباد، تربت‌جام خراسان‌رضوی گرفته تا شهرها و روستاهای دیگر استان‌های این مجموعه بیندازیم، شاهد آرای تقریبا تمامی اهل سنت به نفع آقای روحانی هستیم که همه اینها ناشی از همتی همه‌جانبه برای کسب پیروزی ایشان بوده است.  جناب آقای روحانی روی سخن من با شما  به عنوان منتخب مردم ایران است؛ منتخبی با رأی قابل توجه و اثرگذار که چشمان زیادی را در انتظار نگاه همه‌جانبه‌نگر شما قرار داده است.
آقای رئیس‌جمهور، مردم به بهترین نحو وظیفه خویش را به سرانجام رسانیدند و تلاششان را تأثیرگذار کردند. حالا نوبت شماست. همت همه  مردم و به‌ویژه اهل سنت این دیار را دیدید، امروز دیگر همه نگاه‌ها به همت شماست. خودتان می‌دانید اهل سنت ایران، مردمی شایسته دارد که می‌توانند در انجام وظیفه، خوش بدرخشند و یادتان بماند این جمعیت اثربخش، در پذیرش مسئولیت‌ها هم، اگر به آنها اعتماد شود، همچنان خوش می‌درخشند.
آقای روحانی رئیس‌جمهور منتخب، استفاده از نیروهای کارآمد و توانمند اهل سنت در جایگاه‌های اجرائی، توجه به حقوق شهروندی آنان بوده و به‌نوعی باور به پتانسیل‌های بالای این مجموعه است. پس آنچه لطف نظر شما را می‌طلبد، توجهی جدی و همه‌جانبه است. نگاه یکسان به همه مناطق، به همه  افراد و همه اندیشه‌ها و ادیان و مذاهب، خواسته همه آنهایی است که شما را انتخاب کرده‌اند.
این نکته را نیک می‌دانید که اهل سنت می‌خواهند مطابق قانون اساسی، آنها هم در پیشرفت کشورشان سهیم باشند و توانمندانشان را فرصت حضور برای این پیشرفت، فراهم آید! آنها که به امید لبیک گفتند، امروز در انتظار امیدی برای حضور در جایگاهی متناسب با شأن خودشان برای خدمت به این مرزوبوم هستند.آقای رئیس‌جمهور، امروز دیگر مطالبات اهل سنت به خواسته‌ای ملی تبدیل شده که از جانب افراد برجسته در سطوح مختلف کشور عنوان می‌شود. از شما می‌خواهیم تابوی عدم حضور اهل سنت در جایگاه‌های برجسته و حتی در کابینه، شکسته شود. دستیار ویژه اقوام و مذاهب به معاونت تبدیل شود، استخدام در سطوح مختلف، برای این مجموعه‌ بزرگ، پرچالش نباشد و... تا در عمل شاهد حضور مؤثر اهل سنت در پیشرفت و ترقی کشور عزیزمان ایران باشیم؛ ایران اسلامی‌ای که همه به‌آن افتخار می‌کنیم و رشد و بالندگی آن را با تمام وجود خواهانیم.

ارسال دیدگاه شما