• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 71820 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۵/۱۰ - 14:50
اميدوارم براي موسوي و کروبي اتفاقي نيفتد/ترکیب کابینه تقریبا مشخص است
آخرین نشست خبری سخنگوی دولت یازدهم:

اميدوارم براي موسوي و کروبي اتفاقي نيفتد/ترکیب کابینه تقریبا مشخص است

در 8 روز اخیر جلسه شورای عالی امنیت ملی نداشتیم. در جلسه آخر هم اين موضوع در دستور کار نبود. ضمن آرزوي سلامتی برای این عزیزان، امیدوارم اتفاقی پیش نیاید که دغدغه ای برای مردم و خانواده آنها شود

سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود در دولت یازدهم از تایید شدن قرارداد توتال از طرف هیئت نظارت خبر داد.
به گزارش آفتاب صبح، محمدباقر نوبخت امروز سه شنبه 10 مرداد در آخرین نشست خبری سخنگوی دولت یازدهم با اشاره به نظر هیأت عالی نظارت قراردادهای نفتی گفت: ظرف چند هفته گذشته کل قرارداد با جزئیات و پیوست ها در اختیار هیأت قرار داده شد. کارشناسانی آمدند و همه جوانب را بررسی کردند.

او ادامه داد: هیأت عالی نظارت مرکب از نمايندگان قواي سه گانه، مصوبه شورای اقتصاد، انطباق قرارداد توتال با چارچوب های نوین قراردادهای نوین، ارزیابی متن، تعهدات، حجم، مقدار محصول و زمان اجرا را در جهت صیانت از تولید و عواید عمومی بررسی کرد و به اتفاق آرا این قرارداد را تأیید نمود. همه اعضا نیز ذیل صورت جلسه را امضا کردند.

ترکيب کابينه مشخص است

وی درباره تکمیل کابینه جدید افزود: لیست در مراحل پایانی است آقای رئیس جمهور همه پیشنهادها را از جریانات سیاسی مختلف و حاضر در صحنه اجتماعی کشور شنیدند. از هر سه فراکسیون مجلس دعوت شد و همه افراد حقیقی و حقوقی پیشنهادها را به رئیس جمهور منعکس کردند. حالا آقای رئیس جمهور در صورت تشخیص با کسان دیگری هم مشورت خواهند کرد. فرایند انتخاب اعضای کابینه انجام می شود. از آنجا که رئیس جمهور به مطالبات مردم متعهد هستند از هماهنگ ترین ها، مناسب ترین ها و بهترین چهره ها دعوت می کنند.

به گفته نوبخت ترکیب کابینه تقریبا مشخص است اما شاید تا آخرین روز جا به جایی صورت گیرد.

سازمان محيط زيست قرار نيست وزارتخانه شود

نوبخت در پاسخ به سوال ديگري گفت: "محیط زیست" سازمان است و تبدیل آن به وزارت خانه، در برنامه دولت نیست. در واقع اگر زیر نظر رئیس جمهور باشد، فرادستگاهی می تواند عمل کند. درباره اینکه يک زن یا يک مرد رئیس سازمان محیط زیست شود هم باید بگویم که نباید مدیریت را جنسیتی دید. اگر هم کس دیگری بیاید به معنای آن نیست که خانم ابتکار از توانمندی لازم برخوردار نیست.

اميدوارم براي موسوي و کروبي اتفاقي نيفتد

وی درباره سلامتی کروبی و موسوی و بحث در شورای عالی امنیت ملی درباره این موضوع گفت: در 8 روز اخیر جلسه شورای عالی امنیت ملی نداشتیم. در جلسه آخر هم اين موضوع در دستور کار نبود. ضمن آرزوي سلامتی برای این عزیزان، امیدوارم اتفاقی پیش نیاید که دغدغه ای برای مردم و خانواده آنها شود.

از ميزان بدهي دولت به قرارگاه خاتم خبر ندارم

معاون رئیس جمهور درباره 20 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به قرارگاه خاتم بیان کرد: هر پیمانکاری که برای دولت کار کند، صورت وضعیت می دهد و بعد تسویه می شود اما الان اطلاع دقیق درباره این موضوع ندارم.

واکنش به قتل آتنا و بنيتا

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره قتل آتنا و بنیتا اظهار کرد: امیدواریم بدون امنیتی شدن فضا، فضای ایمنی در جامعه زیاد شود و قوه قضائیه رسیدگی می کند.

ارسال دیدگاه شما