• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ١٤ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 23 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 71861 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۵/۱۶ - 17:15
همدلی خوب بین ارکان حکومت در استان کرمان، قابل ستایش است
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

همدلی خوب بین ارکان حکومت در استان کرمان، قابل ستایش است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، همدلی خوبی که بین ارکان حکومت در استان کرمان در جهت توسعه و پایداری حاکم است را، قابل ستایش دانست و گفت: کرمان با این هدف و طرح به توسعه پایدار و متناسب خواهد رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، همدلی خوبی که بین ارکان حکومت در استان کرمان در جهت توسعه و پایداری حاکم است را، قابل ستایش دانست و گفت: کرمان با این هدف و طرح به توسعه پایدار و متناسب خواهد رسید.
به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمد سعیدی کیا پیش از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی و انتقال تجارب مدیران معین های اقتصاد مقاومتی استان کرمان که به میزبانی بنیاد مستضعفان کشور در پایتخت برگزار شد، افزود: مدل توسعه ای استان کرمان و واگذاری توسعه استان به بخش خصوصی باید با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کشور بارور شود.
وی بر لزوم تعمیم مدل و الگوی توسعه ای استان کرمان به کل کشور تاکیدکرد و یادآورشد: کار فرهنگی و اجتماعی مهمترین اصل کاری بنیاد مستضعفان در راستای توانمندسازی مردم شهرستان قلعه گنج بود بگونه ای که دریابند که می توانند خودشان را سرپا نگاه دارند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، همدلی خوبی که بین ارکان حکومت در استان کرمان در جهت توسعه و پایداری حاکم است را، قابل ستایش دانست و گفت: کرمان با این هدف و طرح به توسعه پایدار و متناسب خواهد رسید.
سعیدی کیا با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی مردم شهرستات قلعه گنج طی سال های گذشته در شهرستان بم تمرین شده بود، تصریح کرد: در زلزله شهرستان بم 32 هزار نفر جان باختند که در این راستا شورای راهبری تشکیل و 32 مصوبه اخذ و مردم محور امور قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بم بنیاد مسکن، حتی یک خانه نساخت بلکه خود مردم با پیمانکار قرارداد بستند و تنها بنیاد مسکن بعنوان شاهد این قراردادها بود لذا این طرح در شهرستان قلعه گنج دنبال شد.


رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به شعار بنیاد مستضعفان کشور در شهرستان قلعه گنج مبنی بر " با مردم و برای مردم " اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح توسعه شهرستان قلعه گنج در راستای توانمندسازی مردمی و بومی کردن اقتصاد در این منطقه، دو مشاور انتخاب گردید.
سعیدی کیا مشارکت بالای مردم در امر توسعه ای، تشکیل گروه های توسعه روستایی، راه اندازی صندوق خرد اشتغالی، اعطای وام  های اشتغالزایی از پول مردم، اعزام 22 تیم ورزشی به مسابقات کشور نروژ، راه اندازی چندین کارخانه، و ... از جمله اقداماتی عنوان کرد که در شهرستان قلعه گنج با مشارکت مردم و هدایت بنیاد مستضعفان صورت گرفته است.
وی با اشاره به وجود 160 روستا در شهرستان قلعه گنج، افزود: 100 روستای این شهرستان تحت پوش صندوق های خرد روستایی قرار گرفته اند و مکانیزم کار در این صندوق های به گونه ای است که هر فرد قلعه گنجی بین 5 تا 20 هزار تومان در این صندوق ها واریز می کنند و هر فردی 10 برابر پول وام پرداختی خود، می تواند وام اشتغالزایی دریافت کند.
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و 600 میلیون تومان پول به حساب های صندوق خرد روستایی از سوی مردم واریز شده است، یادآورشد: 3 میلیارد و 100 میلیون تومان تاکنون از سوی این صندوق ها وام به مردم منطقه اعطا شده است که حتی یک مورد تاخیر در بازپرداخت وام ها گزارش نشده است.
سعیدی کیا از راه اندازی 5 تعاونی در پنج دهستان شهرستان قلعه گنج خبر داد و خاطرنشان کرد: هدف از راه اندازی این تعاونی ها، شناسایی مزیت های منطقه و در نتیجه بازاریابی تولیدات محلی این منطقه است.
وی با اشاره به تعریف 4 هدف، 9 راهبرد و 110 طرح و پروژه قابل اجرا در شهرستان قلعه گنج، تصریح کرد: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان قلعه گنج مطابق طرح جامع در حال حرکت است.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، این نشست با حضور  نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، 22 معین اقتصادی و جمعی از مدیران استانی برگزاری شد.
لازم به ذکر است که استان کرمان با مراکز جمعیتی متعدد، تنوع اقلیمی، وجود مناطق وسیع کویری و نیز کوهستان های عظیم و گسترده، توزیع عادلانه امکانات و خدمات در آن را به یکی از چالش های اساسی و حساس استان تبدیل کرده است.
توانایی های بالقوه و متنوع استان و ضرورت استفاده بهینه از این توانایی ها در جهت رشد و توسعه متوازن، از عمده مباحث مطرح و لازم در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به شمار می آید؛ در همین راستا جهت تحقق کاهش عدم تعادل های منطقه ای، استان کرمان به هشت زون اقتصادی بدین گونه که ( شهرستان های رودبار جنوب-فاریاب-کهنوج-منوجان-قلعه گنج) منطقه 1، (شهرستان های جیرفت و عنبرآباد) منطقه 2، (شهرستان های ریگان-بم-نرماشیر-فهرج) منطقه 3، (شهرستان های ارزوئیه-بافت-رابر) منطقه4، (شهرستان های کوهبنان-راور-زرند) منطقه5، (شهرستان های رفسنجان-انار-شهربابک) منطقه6، (شهرستان های سیرجان و بردسیر) منطقه7، و شهرستان کرمان به عنوان منطقه 8 تقسیم بندی گردید.
در سال مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به رویکردهای مردمی بودن و درون زایی مورد تاکید در این سیاست ها، به منظور دستیابی به توسعه و توازن منطقه ای و استفاده حداکثری از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش خصوصی تفاهم نامه هایی فی مابین استاندار کرمان و معین مناطق اقتصادی استان منعقد گردید.
تکیه بر قابلیت ها وتوانمندی های بومی و طبیعی در راستای مردمی و درون زا نمودن اقتصاد مناطق، تحقق بخشی به رویکرد دولت تدبیر و امید جهت دستیابی به عدالت اجتماعی و توازن منطقه ای با توجه به شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و طبیعی مناطق، رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی مردم در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از مهم ترین اهداف این طرح می باشد.

ارسال دیدگاه شما