• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • اِلخَميس ٩ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 18 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 71886 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۵/۱۸ - 11:49
نیازمندی ایران به ۳۱ هتل- بیمارستان
عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری مطرح کرد:

نیازمندی ایران به ۳۱ هتل- بیمارستان

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ایران به ۳۱ هتل ـ بیمارستان نیاز دارد و باید نسل جدید بیمارستان‌ جایگزین بیمارستان‌های موجود سنتی و کلاسیک شود.

به گزارش آفتاب صبح؛ غلام حیدر ابراهیم بای سلامی عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم آغاز عملیات اجرای این طرح که با حضور نمایندگانی از ۳۷ کشور و فعالان حوزه گردشگری سلامت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شب گذشته در هتل همای تهران برگزار شد گفت: می‌خواهیم بازار گردشگری ایران را ساماندهی کنیم تا گردشگران سلامت از دست مافیایی که تابحال توانسته‌اند از دانش پزشکی سود کنند، نجات یابند و البته بتوانیم اشخاص حقوقی را در حوزه گردشگری پزشکی سامان دهیم. در راستای راهبرد سازمان تأمین اجتماعی، استفاده از رویکردهای نو در جهت حفظ و ارتقای دارایی‌های سازمان و افزایش منزلت ملی و بین‌المللی به عنوان یک استراتژی اعلام شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ بیمارستان، ۴۰۰ کلینیک و ۲۰۰ پزشک اعلام آمادگی کرده‌اند، اما ۱۷ بیمارستان برای گردشگری پزشکی آماده شد. ما بر مفهوم گردشگری پزشکی تأکید داریم؛ چون گردشگری سلامت شامل سه بخش دیگر هم می‌شود که البته برای آنها برنامه خواهیم داشت.

عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری افزود: ۶۰۰ هزار نفر در سوریه، یمن و عراق به جراحی پلاستیک در آینده به دلیل آثار جنگ و ناامنی‌ها احتیاج دارند و ایران به دلیل خدمات بیمارستانی می‌تواند این کار را انجام دهد.

مدیرعامل هلدینگ تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی توانایی دارد که در عرصه بین‌المللی در این حوزه مانور دهد. ایران به ۳۱ هتل ـ بیمارستان دارد و باید به سمت نسل جدید بیمارستان‌ها حرکت کند، اما اکنون بیمارستان‌های موجود، کلاسیک و سنتی هستند ولی بشر وارد عصر فرا پست مدرن شده است. در این زمینه گردشگری پزشکی می‌تواند به ارتقای سطح بیمارستانی منجر شود.

 

 

 

ارسال دیدگاه شما