• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72152 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۶/۵ - 11:21
10 نفر از نمایندگان مجلس هم حاضر به قیام نیستد/بانک‌ها ورشکست شده‌اند!
محمدرضا باهنر:

10 نفر از نمایندگان مجلس هم حاضر به قیام نیستد/بانک‌ها ورشکست شده‌اند!

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر تراز واقعی بانک‌ها را دربیاوریم تعداد بالایشان ورشکسته‌اند و بانک‌های اروپایی می‌گویند توان بانک‌های شما کم شده است و نمی توانیم با آنها کار کنیم.

به گزارش آفتاب صبح؛ محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر روز گذشته در جلسه ماهیانه تشکل متبوع خود با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار داشت: دولت یازدهم 4سال تلاش کرد و در بعضی وقت ها موفق بود، بعضی بخش ها موفق نبود و به بعضی بخش ها اصلا وارد نشدند.

باهنر با اشاره به افزایش بی رویه هزینه های دولت، تصریح کرد: هزینه ای دولت از سال 91تا 95دقیقا دوبرابر شده و امسال کسری بودجه دولت 50هزار میلیارد تومان است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه من از تعطیلی کارخانه هایی چون کاشی ایرانا تعجب نمی کنم، گفت: صادرات غیرنفتی ما 10درصد تولید ناخالص ملی مان است و این مشکل بزرگی است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه باید تصمیم بگیریم که ظرف 5سال همه بنگاه های با مزیت منفی تعطیل شود، تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا قانون کار حکمفرماست و استخدام انجام نمی شود که یک فرد با خانواده اش سی سال از دولت تغذیه کند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با طرح این سوال که چند درصد از نمایندگان مجلس حاضرند بدون توجه به رای، حزب و صنفشان برای اقتصاد مقاومتی قیام کنند، تصریح کرد: از 290نماینده 10‌نفر هم حاضر نیستند قیام کنند و با این ساختار اقتصاد مقاومتی اجرا نمی شود.

 

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: بیش از 50درصد مشکلات اقتصادی موبوط به مدیریت داخلی است هرچند نمی توان مشکلات خارجی چون تحریم را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه با ساختار فعلی اقتصاد مقاومتی درست نمی‌شود گفت: اگر این 290 نفر نماینده حاضر در مجلس اصولگرا هم بودند، فقط 10 نفر حاضر بودند برای اقتصاد مقاومتی قیام کنند. آیا نمایندگان مجلس حاضرند برای اقتصاد مقاومتی دست از رای آینده خود بردارند؟ در یک دوره از مجلس 4 پزشک وارد مجلس می شوند و در دوره دیگر 40 پزشک؛ الان رییس کمیسیون عمران مجلس یک پزشک است.

وی درباره دلیل رای نیاوردن بیطرف در مجلس گفت: بیطرف حرف هایی زد که مثلا آب را نباید هدر داد؛ برخی از نمایندگان این حرف ها را سیاسی کردند. نمایندگان مناطق جنوبی کشور هم در این مساله تاثیرگذار بودند.

وی ادامه داد: برخی از دوستان ما نذر می کنند که مجلس بروند؛ حالا فرقی نمی کند که از نردبان امید بالا بروند یا از نردبان اصولگرایان. این مشکل به ساختارها و نبود نظام حزبی باز می گردد.

رییس جبهه پیروان درباره اینکه چند درصد از شعارهای دولت عملی خواهد بود گفت: اینکه ما بتوانیم تا آخر دولت 1400 مردم را قانع کنیم، مردم تا ظهور قانع نمی شوند و نباید هم بشوند. اگر دولت زیرخم یکی از علت های مشکلات را بگیرد، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی درباره سرنوشت اصولگرایی اظهار کرد: اصولگرایی در حال دگردیسی است و شقه شقه شده؛ جمنا به اتحاد کمک کرد اما راهکار آخر نیست. باید مواضع‌ها به هم نزدیک شود. شاید نیازمند تغییر اسم ها هم باشیم. نباید افراد غیر انقلابی را ضد انقلابی بدانیم.

ارسال دیدگاه شما