• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 72681 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۷/۱۰ - 18:06
آیا محیط زیست قربانی سیاسیون خواهد شد؟

آیا محیط زیست قربانی سیاسیون خواهد شد؟

این روزها صحبت از محیط زیست و حفاظت از آن نقل محافل مختلف است و هر کسی خود را کارشناسی خبره در این وادی می­داند، حتی کسانی که تا چندی پیش فعالان حوزه محیط زیست را با دیده حیرت می­نگریستند، امروز داعیه دار نجات زیست بومند و این از خوش اقبالی محیط زیست این مملکت است.

آفتاب صبح - میز نقد؛ حمید نوروزی

 

 

 

 

 

اما این خوش اقبالی به ویژه درشهر همدان پایدار نیست به دلیل این که اگر مدیری توانمند و کاردان با دانش و اطلاعات روز برای پستی کلیدی کاندیدا باشد و حاضر به اجابت بخشی از منافع سیاسیون نباشد، چنان مورد لطف همین داعیه داران نجات زیست بوم قرار می­گیرد که ترجیح می­دهد برود  و از این عرصه فاصله بگیرد. البته اینکه نجات محیط زیست از چه طریقی باید حاصل شود که منافع این دوستان تامین شود یک پرسش اساسی است! چرا که همین باند بازی های جناحی مانع از فعالیت مدیران کاردان شده و چه بسا انگیزه از فعالیت سیاسی این حضرات نه نجات سرزمین و آب و خاک بلکه نجات خودشان است.

این پرسش که چرا زیست بوم ما نمی­تواند چنین خوش اقبالی را در همدان داشته باشد را باید از مقامات و از آن مهمتر از فعالان سیاسی و اجتماعی داشت. پافشاری به مواضع و منافع سیاسی هرکدام از جناح­ها و احزاب در شرایطی که اخبار خوبی از آب، هوا، خاک، پوشش گیاهی، قنوات و آبخوان­ها به دست نمی­رسد تا کی باید ادامه داشته باشد؟

آیا مردم این شهر نباید درباره سلامت، توان تاب آوری سرزمین، پروژه های بعضا ابتر مغایر شرایط اکولوژیک و حفظ سرزمینشان پرسشگر باشند؟ اگر این پرسشگری به­حق و قانونی است چرا نمایندگان مردم در شورای شهر باید مورد مواخذه قرار بگیرند و تحت فشار قرارگیرند در جهت برآورده کردن آرزوهای عده­ای که  هیچ گفتمانی را برنمی­تابند؟

اگر در این زمان و در این مرحله حساس از شرایط اکولوژیک همچنان بر طبل سازه محوری بکوبیم و افراد کاردان و درد آشنا را مورد حمایت قرار ندهیم در روزها و سال­های آینده چه پاسخی برای مردم و آیندگانمان داریم؟

امروز حفاظت از محیط زیست سرزمین مادریمان همانقدر اهمیت دارد که سال­ها برای نگهداشتنش بهای بزرگی پرداخته­ایم و همچنان می­پردازیم. جنگ­هااتفاق افتاده  و جان­های ارزشمندی که برای حفاظت از سرزمینمان بر خاکش نقش بسته و امروز توسط خود ما مردمان این سرزمین در تهدید است.

عمیقا امیدوارم و از خداوند منان خواهانم حفاظت و حراست از این سرزمین مقدس از شعارهای خوش آب و رنگ رهایی یابد و پا در مسیری با ثبات بگذاریم.

 

                                                                               

ارسال دیدگاه شما