• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
  • اِثَّلاثا ١٤ شوال ١٤٤٥
  • Tuesday 23 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73091 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۲ - 09:08
خیالتان تختِ تخت؛  نیکبخت ماندنی است
مشت ببهوده کوبیدن عده ای بر سندان تغییر استاندار همدان

خیالتان تختِ تخت؛ نیکبخت ماندنی است

به نظر می رسد ادامه ی روند فعلی و مشت ببهوده کوبیدن عده ای بر سندان تغییر استاندار، از حالت نقد و انتقاد و نهایتا درخواست از سوی مردم برای رفتن نیکبخت خارج شده و کوبندگان بر این طبل تو خالی، بدون آینکه بدانند پا در وادی تشویش واقعی اذهان عمومی نهاده و با نشر اکاذیبی که جرم مسلم می باشد قصد ندارند از خوابی که خود را به آن زده اند بیدار شوند!


 
میز نقد - پرویز محمدی

 

این حضرات که بعضا از جنس خبرنگار و روزنانه نگارند چگونه از نشانه های بارز ابقای استاندار ، فهم نمی کنند که این تصمیم وزارت کشور قطعی است و ادامه خدمت نیکبخت در دولت دوازدهم حتمی .!؟!

اگر این خبرنگاران ، ذره ای هوش و حواس داشته باشند در می یابند که دولت دکتر روحانی و مخصوصا وزیر کشورش علیرغم ضعف هایی که دارند ؛ آنجا که تصمیمی میگیرند در اجرای آن کاملا جدی اند تا جاییکه در موضوع تغییر استاندار فارس در دولت قبلی، همه ی ۱۸ نفر نماینده ی استان در مجلس که با استعفا ی جمعی از مقام نمایندگی سعی بر تغییر این تصمیم داشتند، طرفی نبستند و دکتر رحمانی فضلی مقتدرانه پای بر یک کفش کرده و بی توجه به آن همه هجمه ی خبری و رسانه ای، استاندار خود را به استان فرستاد و به آن همه اعتراض هم وقعی ننهاد !
حق هم همین است ؛ چرا که اگر بنا باشد والی یک استان که عالی ترین مقام اجرایی دولت در منطقه است با جوسازی بی هدف و کورِ رسانه ای عده ای کاملا محدود ، خلع شود چه تضمینی وجود دارد که استاندار بعدی اشتراک و آبونه ی آقایان را به نحو دلخواه... پذیرفته و از گزند این هجمه ها در امان بماند !
اینکه میگویم عده ای محدود ... با اطمینان اعلام میکنم:  تعداد کسانی که خود را نماینده ی مردم همدان دانسته  و از طرف همه ی استان خواستار برکناری استاندار هستند تعدادشان به ۳۰ نفر هم نمی رسد؛ اما چنان قلم فرسایی کرده و "داد" سر میدهند که گویی از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۹۰ درصدشان همنوای این چند نفرند .

استاندار همدان با اطمینان خاطر از بقای خویش، مشغول کار و برنامه ریزی در انجام وظایف خود است و دائم پیگیر حل مسائل استان ..؛ آنگاه عده ای انگشت شمار با دامن زدن به شائبه ی رفتن ایشان، سعی در پا در هوا نشان دادن وی داشته و تلاش دارند فضای استان را بی ثبات جلوه دهند !
 که این خود نوعی خیانت به مردم و منافع استان است.

برای اینکه خیال حضرات از ابقای نیکبخت راحت شود توجه این دوستان را به چند اتفاقی که اخیرا افتاده جلب میکنم :
۱- مصاحبه ی صریح چند تن از نمایندگان استان از جمله آقایان خجسته ، پورمختار، مفتح و آزادی خواه که علنا از قول وزیر کشور بر ابقای استاندار همدان صحه گذارده ؛ حمایت و موافقت جمع ۹ نماینده استان با این تصمیم را آشکار ساختند.
۲- اعلام رسمی خود آقای نیکبخت از سوی وزیر کشور...
۳- تایید موضوع از سوی  معاون اول رییس جمهور در منزل آقای علی یونسی در مصاحبه با یکی از همشهریان .
۴- تغییر معاون سیاسی که قطعی شده و به زودی مراسم تودیع و معارفه انجام می شود .
بدیهی است استانداری که بنا بر رفتنش باشد نمیتواند معاون اول خود را تغییر دهد . چرا که با رفتن استاندار فعلی ،  معلوم نیست معاون نو آمده مورد تآیید  استاندار جدید باشد.
۴- اعلام رسمی  تصمیم دولت،  از سوی دکتر سلطانی فر در سفر سه روز پیش به همدان .
...و موارد دیگری که قابل ذکر است و نیازی به تکرار نیست .

با این حال و با توجه به مطالب گفته شده به نظر می رسد ادامه ی این روندِ کاملا غیر حرفه ای علاوه بر اینکه اهمیت نقد و انتقاد را از بین برده و لوس می نماید تقابل این عده را با ارامش و منافع استان اشکار تر ساخته ؛ می طلبد بزرگان قوم با تدبیر ، جلوی این اقدامات مغرضانه را بگیرند .
بیان این حقایق و دادن این تذکر دوستانه از سوی یک شهروند کوچک اما دلسوز ، هرگز به معنی تعطیل نقد و ندیدن نقاط ضعف نیست بلکه مراد این است که دوستان،  نیکبخت را به عنوان استاندار چهار سال آینده ی همدان نقد کنند و نقاط ضعف و قوت او را که کم نیستند با هم ببینند . همین !

ارسال دیدگاه شما