• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73182 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۶ - 10:23
توزیع یارانه به صورت استانی و در دست استاندار
در هیات دولت مطرح شد

توزیع یارانه به صورت استانی و در دست استاندار

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می خواهد توپ یارانه را به زمین استانداران بیندازد.

به گزارش آفتاب صبح؛ به نقل از ایسنا علی قربانی در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: در هیات دولت مطرح شده است که توزیع یارانه هر استانی به استانداران استان‌ها واگذار شود که به عقیده بنده دولت درصدد است توپ اعطای یارانه ها را به زمین استان ها بیندازد تا استانداران به دنبال دهیار، شورا، فرماندار و معتمدان بیفتند و در نهایت نیز مردم و مسئولان به جان یکدیگر افتند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبارات توازنی، برای رونق بخشی به مناطق کمتر توسعه یافته تعریف شده، گفت: طی دو سال اخیر اختصاص این اعتبارات به استان‌های کمتر توسعه یافته صفر شده و هیچ اعتباری به این استان ها اختصاص نیافته است.

قربانی اظهار کرد: بر اساس قانون، مصوب شده است که باید سه درصد از کل بودجه عمومی کشور و سه درصد از منابع درآمدی حاصل از صادرات نفت و گاز کشور به عنوان اعتبارات توازنی به مناطق کمتر توسعه یافته کشور اختصاص داده شود تا این مناطق نیز رشد کنند.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر اختصاص این اعتبارات به مناطق محروم صفر شده و هیچ اعتباری به این استان ها اختصاص نیافته است، عنوان کرد: بنده نقد این موضوع را به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گوشزد کردم که او در پاسخ اعلام کرد از سال آینده اعتبارات توازنی را متناسب با اعتبارات تملکی در نظر خواهیم گرفت.

قربانی به عرضه اوراق مشارکت نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر موضوع اوراق مشارکت به یکی از مشکلات اصلی کشور تبدیل شده است.

 

وی گفت: در حالی مبلغ اوراق مشارکت در سال آینده از ۲۱ هزار میلیارد تومان به مبلغ ۳۳ هزار میلیارد تومان افزایش می یابد که کل بودجه کشور در سال آینده ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز نمی شود و چگونه این اوراق مشارکت در سال آینده باید نقد شود.

ارسال دیدگاه شما