• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73259 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۸ - 12:55
خوزستان میزبان برگزاری بزرگترین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات نفت

خوزستان میزبان برگزاری بزرگترین نمایشگاه ساخت داخل تجهیزات نفت

بزرگترین رویداد نمایشگاهی کشور در حوزه ساخت داخل، با عنوان "نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت ایران- خوزستان" روز پنجشنبه 11 آبان با حضور جمعی از مسئولان کشوری، نمایندگان و اعضای کمیسیون انرژی مجلس،مدیران و کارشناسان نفت و بخش خصوصی توانمند داخلی در اهواز آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اعلام این خبر گفت: در نهمین نمایشگاه نفت خوزستان  افزون بر 270 شرکت در قالب 240 غرفه، توانمندی ها و آخرین دستاوردهای خود را در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت به نمایش می گذارند.

مهندس عالی پور افزود: در این نمایشگاه مهمترین نیازمندی های صنعت نفت و  آخرین دستاوردهای علمی و فناوری مرتبط با بومی سازی و ساخت داخل کالا در قالب سمینارها و نشست های تخصصی ارائه خواهد شد.

وی کاربردی بودن این نمایشگاه از حیث تبادل اطلاعات و هم افزایی دانش طراحی و ساخت را از دیگر ویژگی های نمایشگاه نفت اهواز برشمرد و اظهار امیدواری کرد: روند رو به رشد توسعه ساخت داخل، علاوه بر رفع نیازهای اساسی صنعت نفت،منجر به ورود سازندگان ایرانی به بازار بزرگ کالای نفت در منطقه و جهان شود.

مهندس عالی پور برگزاری این نمایشگاه را منطبق با اصل اقتصاد مقاومتی و در راستای برنامه جامع وزارت نفت برای بومی سازی کالاهای اساسی مورد نیاز صنعت ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اعلام اینکه طی هر یک از دوره های هشتگانه این نمایشگاه در گذشته بخشی از کالاهای ضروری صنعت رونمايي شده است افزود: نهمین دوره نیز از 5 قلم کالا و تجهیز راهبردی مرتبط با بخش بالادستی رونمايي خواهد شد که برای نخستین بار در کشور تولید شده اند.

مهندس عالی پور انعقاد قراردادهای ساخت داخل و امضای تفاهمنامه همکاری پژوهشی با دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان را از دیگر برنامه های جانبی این نمایشگاه برشمرد.

نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت ایران-خوزستان از روز پنجشنبه 11 آبان به مدت 4 روز در محل دایمی نمایشگاه های اهواز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه شما