• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 73416 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۸/۱۵ - 14:57
هاشمی به جای رزم‌حسینی در کرمان!
سناریویی که خیالپردازی است

هاشمی به جای رزم‌حسینی در کرمان!

طومارنویسی‌ها در حمایت و گفتگوها علیه هاشمی استاندار سیستان به علاوه برآورد وزارت کشور نتیجه‌اش این شد که او از استان سیستان و بلوچستان برود.

هنوز معلوم نیست روز گذشته زمانی که علی‌اوسط هاشمی در نشست مدیران آب منطقه‌ای و محیط زیست به همراه عراقچی معاون وزیر امور خارجه حضور داشت؛ از این موضوع اطلاع یافته بود که هیئت دولت «سیددانیال محبی» به جای او نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان شده است!؟ یا خبر نداشته. البته اطلاع داشتن یا نداشتن؛ چیزی از کیفیت فعالیت استانداران کم نمی‌کند؛ اما از آنجایی که برخی استانداران گمان می‌کردند و گمان می‌کنند فعلاً توفیق خدمت در استان برای‌شان قطعی شده بدانند که اینطور نیست؛ و ممکن است وزارت کشور تغییراتی در برنامه خود داشته باشد؛ به ویژه اینکه نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر کشور را هم در مجلس مطرح کردند؛ و ظاهراً مهمترین موضوع در این استیضاح؛ انتصاب برخی استانداران بدون مشورت با مجمع نمایندگان استان‌هاست.

 

هاشمی از سیستان رفت

به هر حال؛ طومارنویسی‌ها در حمایت و گفتگوها علیه هاشمی استاندار سیستان به علاوه برآورد وزارت کشور نتیجه‌اش این شد که او از استان سیستان و بلوچستان برود. اما از مرداد ماه نام ‌علی‌اوسط هاشمی برای برخی استانداری‌ها مطرح شد؛ یکی از آن‌ها کرمانشاه و به جای رازانی بود که کمتر احتمال می‌رفت تغییر کند! با رفتن بازوند به کرمانشاه و تغییر ناگهانی رازانی؛ استان کردنشین دیگر، یعنی کردستان؛ جایی بود که نام هاشمی را برای حضور به عنوان استاندار در آن مطرح می‌کردند که آن هم با حضور مرادنیا منتفی شد؛ از این‌ها که بگذریم یکی از احتمالات مهم دیگر استانداری تهران بود که آن هم مقیمی استاندار اسبق استان مرکزی و قائم مقام و معاون سابق سیاسی وزیر کشور در آن منصب به خدمت نشست.

 

از استانداری تا ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

موضوع به همینجا ختم نشد؛ مدتی بعد به دنبال رفتن حبیب‌الله حقیقی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری از این ستاد، شنیده شد علی‌اوسط هاشمی به عنوان رئیس این ستاد منصوب خواهد شد؛ البته در مورد رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم این مبحث وجود داشت و دارد.

 

هاشمی به جای رزم‌حسینی در کرمان

حالا رسانه‌ها شروع کرده‌اند به طرح این موضوع که هاشمی ممکن است به کرمان برود. این موضوع از دو جهت تقریباً منتفی است. اول اینکه رزم‌حسینی استاندار کرمان از نوع عملکردش در استان و نگاه غیرسیاسی و توسعه‌ای‌ که دارد نشان داده که توانسته همه را در کنار مردم راضی نگه دارد؛ او با طرح «مثلث توسعه اقتصادی» کاری بی‌نظیر را صورت داده که حتی در زمان حیات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایشان از آن به عنوان یک دستاورد مهم یاد کرد؛ دستاوردی که نمایندگان مجلس؛ نماینده عالی دولت؛ نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه را در کنار سرمایه‌گذار و مردم جمع کرد.

 موضوع بعدی نگاه سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی به خدمت رزم‌حسینی در استان کرمان است. اگرچه این موضوع در تصاویر و خبرها و حضور سردار اسلام در برنامه‌های کرمان علنی است اما رزم حسینی که چند سال در جنگ قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (به فرماندهی قاسم سلیمانی) بوده؛ امروز هم آمده تا با همان نگاه کرمان را دگرگون کند؛ امروز در کرمان از «جبهه پایداری» و «جمنا»؛ تا اصلاح‌طلب‌ها و کارگزارانی‌ها، حامی رزم‌حسینی هستند؛ این نگاه فقط به خاطر توسعه محور بودن دیدگاه‌های رزم‌حسینی در کرمان است.

موضوع دوم که حضور هاشمی را در کرمان منتفی می‌کند این است که وزیر کشور و دفتر رئیس جمهوری و شخص رئیس جمهور در مسألۀ شهرهای پایلوت اقتصاد مقاومتی (سه استان لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان) رضایت از عملکرد نماینده دولت دارند و طی نامه‌ای اعلام کرده‌اند که این شیوه عملکرد به سایر استان‌ها به عنوان الگو اعلام شود.

این موضوعات را علاوه کنید به اینکه هاشمی یک سیاستمدار اصلاح‌طلب و شناسنامه‌دار است؛ برای او دشوار در استانی خدمت کند که نمایندگان آن اغلب اصول‌گرا و چهره‌های شاخص اصولگرایی هم در آن حضور فعال دارند و در مجلس هم بسیار با نفوذ هستند.این موضوعات را علاوه کنید به اینکه هاشمی یک سیاستمدار اصلاح‌طلب و شناسنامه‌دار است؛ برای او دشوار در استانی خدمت کند که نمایندگان آن اغلب اصول‌گرا و چهره‌های شاخص اصولگرایی هم در آن حضور فعال دارند و در مجلس هم بسیار با نفوذ هستند.

دلایل متعدد دیگری هم برای اینکه هاشمی گزینۀ کرمان نخواهد بود وجود دارد که طرح آن‌ها مجال گسترده‌تری می‌طلبد.

ارسال دیدگاه شما