• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
  • اِلخَميس ١٦ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 25 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 84059 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۹/۲۷ - 10:20
حاج عباس؛ این گوی و این میدان، بلند پرواز کن!
به بهانه انتخاب شهردار جدید همدان

حاج عباس؛ این گوی و این میدان، بلند پرواز کن!

خاطرم هست در چند دوره ی قبل که موضوع انتخاب شهردار برای همدان مطرح بود و حاج عباس هم سودای ریاست بر بلدیه را در سر داشت با حسرت عنوان می کرد شهر همدان را باید تا رزن توسعه داد و مثل مناطق شمال کشور فاصله ی بین رزن تا مرکز استان را با ایجاد مناطق جدید شهری پر کرد !

مراسم  معارفه ی عباس صوفی -  بعنوان شهردار جدید همدان - از شکوه خاصی برخوردار بود و سخنرانان این برنامه نکات کلیدی و مهمی را بیان کردند ؛ بویژه سخنان نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی، از جمله دکتر حاجی بابایی از اهمیت خاصی برخوردار بود که لازم است نصب‌العین شهردارِ نو‌آمده قرار گرفته و به جدّ ، اجرایی و دنبال شود .

اشاره به اینکه کلانشهرِ همدان محدود شده به خیابان بوعلی و نیمی از خیابان شریعتی ، نکته‌ی کلیدی و دقیقی است که نماینده مجلس به درستی ، تضّاد این محدودیت را با عنوان دهان‌پرکنِ  کلانشهر همدان هدف قرار داد.
از سوی  دیگر ارائه ارقامی از سوی دکتر حاجی بابایی عضو برجسته‌ی کمیسیون تلفیق  بودجه که قرار است از محل صندوق توسعه ملی  برای پیشرفت کلانشهرها اختصاص یافته و  ۱۰ میلیارد دلار از این محل صرف توسعه ی شهرهای بزرگ شود ، می طلبد  شهردار همدان به قول حاجی بابایی از گِل کاری پرهیز و با پرداختن به مسائل اساسی و حیاتی برای همدان گُل بکارد.
محدود شدن شهر همدان به دو رینگ اول و دوم و ساختار فیزیکی  پایتخت تاریخ و تمدن ایران و از طرفی واژگونی موقعیت جغرافیایی همدان که شمال آن را پائین شهر می‌شناسند و جنوب را بالانشین می دانند ، گزیری جز اجرای سریع رینگ سوم و توسعه ی شهر تا نزدیکای پلیس راه همدان-  تهران باقی نگذاشته و انتظار می رود  صوفی امور جاری و روزمره را به شهرداران مناطق سپرده و خود پاشنه کشیده در پی توسعه ی شهر و افزایش تعداد مناطق شهری به حد اقل ده منطقه باشد .
خاطرم هست در چند دوره ی قبل که موضوع انتخاب شهردار برای همدان مطرح بود و حاج عباس هم سودای ریاست بر بلدیه را در سر داشت با حسرت عنوان می کرد  شهر همدان را باید تا رزن توسعه داد و مثل مناطق شمال کشور فاصله ی بین رزن تا مرکز استان را با ایجاد مناطق جدید شهری پر کرد !
حالا عباس جان؛ این گوی و این میدان...!
توسعه ی  شهر تا رزن ، پیشکش ؛ همین تا پلیس راه بروی کافی است . این شدنی است، اگر همت را بلند داری و از آنهمه حمایتی که ابراز شد بهره ببری می توانی همدان را به معنی واقعی کلمه کلان‌شهر کنی . همین !

پرویز محمدی

ارسال دیدگاه شما