• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
  • اِلخَميس ٩ شوال ١٤٤٥
  • Thursday 18 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 94756 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - 11:01
 کنسرت زیرزمینی به صورت مستقیم معصیت‌الله است/زمین‌خواری یعنی عقرب با خودت به آخرت ببری
یک مرجع تقلید:

کنسرت زیرزمینی به صورت مستقیم معصیت‌الله است/زمین‌خواری یعنی عقرب با خودت به آخرت ببری

کسی که مال مردم خوری و گناه می‌کند در حقیقت برای خود عذاب می‌خرد و همین گناهان به صورت مار و عقرب در قبر با او همراه می‌شوند و دیوانگی از این بالاتر نیست که کسی خودش برای خودش مار و عقرب درست کند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به برخی مصادیق معصیت گفت: موسیقی و کنسرت زیرزمینی به صورت مستقیم معصیت الله است اگرچه در آن حقوق اجتماعی نیز وجود دارد.

به گزارش آفتاب صبح، مهر نوشت: آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی دوشنبه در جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم قم اظهار داشت: گاهی گناهان انسان، حق‌الله است یعنی روزه و حج و نماز یک نفر اشکال دارد اما گاهی حق‌الناس است و بر اثر کارهایی مانند گران‌فروشی و ربا و ... ایجاد می‌شود.

وی افزود: برخی گناهان نیز سیاسی و ولایی است مانند اینکه فردی از رهبر اسلامی اطاعت نمی‌کند.

استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: زیرمیزی و رومیزی گرفتن و حقوق نجومی، عدوان به حق مردم و حق الناس است.

وی با بیان اینکه برای برخی امور اگر چه آیه و روایتی نیامده است ولی وقتی رهبر جامعه تشخیص به امری داد بقیه باید اطاعت کنند، اظهار داشت: در زمان پیامبر(ص)، ایشان اسامه را فرمانده قرار داد ولی برخی تخلف کردند و مشمول لعن خدا و رسول قرار گرفتند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به برخی مصادیق معصیت ادامه داد: موسیقی و کنسرت زیرزمینی به صورت مستقیم معصیت الله است اگرچه در آن حقوق اجتماعی نیز وجود دارد.

وی افزود: زمین خواری از دیگر گناهانی است که فرد با دست خود تلاش و کوشش می‌کند تا برای خود مار و عقرب به آخرت ببرد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه در روایات تعبیر جنون برای گناهکاران به کار رفته است، اظهار داشت: کسی که مال مردم خوری و گناه می‌کند در حقیقت برای خود عذاب می‌خرد و همین گناهان به صورت مار و عقرب در قبر با او همراه می‌شوند و دیوانگی از این بالاتر نیست که کسی خودش برای خودش مار و عقرب درست کند.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت سلام در مراودات اجتماعی، گفت: سلام یک دستور دینی بود که پیامبر(ص) همیشه آن را رعایت می‌کرد.

وی اضافه کرد: الآن سخنرانان و منبری‌ها کمتر به مستمعین خود سلام می‌کنند و این کار منحصر به ائمه جمعه شده است.

ارسال دیدگاه شما