کد خبر : 116557 تاریخ : ۱۳۹۷ دوشنبه ۳ دي - 14:02
ضرورت افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن از سوی دولت و مجلس فعاليت بانك صنعت و معدن به عنوان بانک سرآمد در حوزه توليد واشتغال، ضامن بقاي صنعت كشور است و لازم است دولت و مجلس براي افزايش سرمايه اين بانك نقدينگي لازم را اختصاص دهند.

فعاليت بانك صنعت و معدن به عنوان بانک سرآمد در حوزه توليد واشتغال، ضامن بقاي صنعت كشور است و لازم است دولت و مجلس براي افزايش سرمايه اين بانك نقدينگي لازم را اختصاص دهند.

به گزارش آفتاب صبح، معصومه آقاپور علیشاهی در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ضمن بيان مطلب فوق، اظهارداشت: خوشبختانه این بانک به رغم اینکه در مقایسه با سایر بانک های کشور از تعداد شعب و پرسنل کمتری برخوردار است اما بيشترين بازدهي را در حوزه صنعت كشور دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت از میان برداشتن موانع پیش روی دست یابی به توسعه پایدار صنعتی در کشور، افزود: بدون شک افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن به عنوان حامی صنعتگران در راستای ارتقای فعالیت های ویژه در حوزه صنایع و معادن و در نهایت رسیدن به توسعه و خودكفايي دركشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به گفته وی؛ اين بانك از نظر شفافيت در ارزيابي طرح هاي اقتصادي و تجهيز منابع در راستاي توليد داخلي و افزون بر آن درحوزه ايجاد اشتغال يكي از بانك هاي سرآمد كشور است.
نماینده مردم شبستر در خانه ملت، تحقق توسعه اقتصادي را از اهداف بانك صنعت و معدن برشمرد و یادآور شد: از آنجایيكه بانك صنعت و معدن يك بانك توسعه اي بوده در سرمايه گذاري هاي خود به دنبال سودآوري نيست بنابراين متناسب با مأموريتهاي محوله ريسك پذيري بالاتري نسبت به ساير بانك ها دارد و دولت و مجلس بايد براي افزايش سرمايه اين بانك نقدينگي لازم را اختصاص دهند.