کد خبر : 116578 تاریخ : ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۱ دي - 16:29
مدیر عامل فولاد اکسین خوزستان: نقش کلیدی فولاد اکسین در یکی از پروژه های بزرگ انتقال نفت مدیر عامل فولاد اکسین خوزستان گفت:فولاد اکسین در یکی از پروژه های بزرگ انتقال نفت نقش کلیدی دارد.

اسماعیل کروشاوی مدیر عامل شرکت در رابطه با پروژه انتقال نفت گوره به جاسک که ورق های مورد نیاز آن توسط این شرکت تامین می گردد ، اظهار داشتند ؛ این پروژه می تواند از مهمترین پروژه های نفتی کشور به شمار آید که در آن نقش فولاد اکسین نیز به عنوان یک شرکت صنعتی بسیار پیشرفته و کلیدی محسوب شود.این شرکت طی ۱۰ سال گذشته تولیدات API آنچنانی نداشته ،لذا با انعقاد این قرارداد در  دوفاز اول و دوم بالغ بر ۲۳۰ هزار تن ورق API مورد نیاز جهت خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک با رعایت استاندارد ها و الزامات کیفی مطلوب توسط این شرکت تولید خواهد شد که می تواند سود قابل توجهی برای شرکت در برداشته و اکسین را به نقطه قابل توجهی برساند . بدون شک این شرایط با تکیه بر پرسنل با مهارت و تحصیل کرده و سایر پشتیبانی های لازم مانند واحد های بازرسی ، ایجاد آزمایشگاه های خورندگی و دیگر قابلیت ها ،نظیر توسعه مالی ، فنی و اقتصادی میسر گردید .

وی بیان کرد ؛ کلیه مبانی اصلی در این قرارداد طی پیش قرارداد به امضا رسیده ، جلسات تکمیلی با لوله سازی اهواز نهایی شده و مقرر گردید ، در جلسه هیات مدیره این شرکت مجوز نهایی صادر شود .

ایشان در خصوص تامین اسلب مورد نیاز پروژه مذکور اذعان داشتند ؛ مواد اولیه این پروژه به صورت اسلب های با آلیاژی های خاص توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان تولید می شود .

کروشاوی در راستای منویات مقام معظم رهبری بر تکیه بر توان داخلی و حمایت از کالای داخلی و حمایت از کالای ایرانی تاکید داشته و گفت ؛ این پروژه که با حمایت استاندار محترم خوزستان ، مسئولین محترم وزارت نفت ، شرکت توسعه و مهندسی نفت (مجری طرح )، لوله سازی اهواز و سایر دست اندر کاران در حال انجام  می باشد ، کاملا بر اساس استقلال داخلی و تولید ایرانی طراحی شده و در حال تحقق است .