کد خبر : 116853 تاریخ : ۱۳۹۸ يکشنبه ۲ تير - 11:47
سامانه جامع مدیریت شهری 137 فعالیت خود را رسما آغاز کرد آیین افتتاح سامانه جامع مدیریت شهری 137 شهرداری همدان در تالار فجر برگزار شد. این مرکزبا 15 ماه فعالیت، آموزش 500 نفر از پرسنل و برگزاری 250 جلسه تخصصی در حوزه خدمات شهری، فنی و عمرانی، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی امروز کار خود را رسما آغاز کرد.

به گزارش آفتاب صبح، حمید بادامی‌نجات نائب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در آیین افتتاح سامانه جامع مدیریت شهری 137 شهرداری همدان با بیان اینکه مرکز 137 یکی از پازل‌های شهر الکترونیک و هوشمند است، اظهار کرد: برای رسیدن به شهر هوشمند باید زیرساخت‌های حوزه فناوری در شهر همدان را گسترش دهیم.

نائیب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه ماه گذشته شهرداری پلتفرم شهر هوشمند را شروع کرده است، بیان کرد: بنا داریم همدان را به عنوان پایلوت شهر هوشمند در کشور مطرح کنیم.

برون‌سپاری اولین حسن سامانه 137

بادامی‌نجات با بیان اینکه شورای شهر همدان در سال 98 به دنبال توسعه فناوری است، گفت: سامانه 137 یکی از بخش‌های فناوری است که به داشتن ارتباط بهتر با مردم کمک کرده  و سبب شده است تا بهتر بتوانیم مشکلات و مسائل شهر را به گوش مدیران شهری برسانیم.

نائب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اولین حسن این سامانه برون‌سپاری است، خاطرنشان کرد: با استفاده از این سامانه می‌توانیم از ظرفیت شهروندان برای مدیریت شهری بهره ببریم.

بادامی‌نجات با بیان اینکه وقتی داده‌های درست در دسترس نباشد، تاکید کرد: نداشتن اطلاعات درست سبب می‌شود تا در اولویت‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل شویم.

نائب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بهترین روش کسب اطلاعات دقیق خود مردم هستند، اضافه کرد: سامانه 137 برای ما نیز روزنه امیدی بود تا بتوانیم در حوزه مدیریت شهری، شهر الکترونیک و هوشمند را پایدار کنیم.

137 زمینه ارتباط با مردم را تسهیل می‌کند

حجت الاسلام حبیب‌‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه 137 زمینه ارتباط با مردم را تسهیل می‌کند، اظهار کرد: ارتباط بهتر در رفع مشکلات مردم اثر بیشتری خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امیدواریم سامانه 137 سبب توسعه در حواشی شهر شود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود سامانه 137 زمینه‌ای برای تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی در خدمات شهری شود.

137 پس از 15 ماه به بلوغ رسید

عباس صوفی شهردار همدان در آیین افتتاح سامانه جامع مدیریت شهری 137 با بیان اینکه باید خود را به بوته نقد گذاشته و پاسخگو مطالبات مردم باشیم، اظهار کرد: با وجود توان مدیریتی بالا اگر به سیستم‌های نوین روز مجهز نباشیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

شهردار همدان با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ پس از ۱۵ ماه به بلوغ خود رسید، گفت:  این سامانه نیازهای اورژانسی شهروندان را برطرف می‌کند.

صوفی با اشاره به اینکه تماس و ارتباط مستقیم مردم با این سامانه، نشان‌دهنده آن بود که این اقدام با شعار واقعی «شهروند مشارکت‌جو و شهرداری پاسخگو» عملیاتی است، تصریح کرد: گرچه ١٠٠ درصد رضایت را کسب نخواهیم کرد اما رضایت نسبی هم قابل قبول است.

 شهردار همدان با بیان اینکه طی ۱۵ ماه گذشته 89 هزار تماس ورودی و خروجی با سامانه ۱۳۷ برقرار شده است، یادآور شد: از این تعداد 44 هزار و 500 تماس ورودی بوده که منجر به ثبت و پیگیری ۱۲ هزار درخواست شهروندان شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه ۱۰ اپراتور مستقر در این محل به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان هستند، گفت: تمامی پرسنل شهرداری به جز پرسنل خدماتی و اداری با این سیستم در ارتباط هستند.

حس خوب رضایت و احساس عدالت

محمودرضا عراقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حس خوب رضایت از احساس عدالت به وجود می‌آید، اظهار کرد: این سامانه باعث تحقق عدالت و رضایت می‌شود.

عراقی با بیان اینکه این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی است، بیان کرد: با وجود سامانه 137 در وقت و هزینه مردم صرفه‌جویی می‌شود.   

در پایان مراسم از تمبر اختصاصی سامانه 137 و کتاب راهنما 137 نیز رونمایی شد.