کد خبر : 127039 تاریخ : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ آبان - 17:07
چهار روز پس از وقوع زلزله آذربایجان‌شرقی آغاز شد پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان کوثر پرداخت خسارت به زیان‌دیدگان تحت‌پوشش بیمه کوثر پس از چهار روز از وقوع زلزله در استان آذربایجان‌شرقی آغاز شد.

به‌گزارش آفتاب صبح وبه نقل از روابط‌عمومی و اعلام مدیر سرپرستی بیمه‌ کوثر استان آذربایجان‌شرقی، متاسفانه بامداد روز جمعه هفدهم آبان‌ماه، شاهد زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین بودیم که بخش‌هایی از استان آذربایجان شرقی را تحت‌تاثیر قرار داد.

هادی قدس گفت: این زمین‌لرزه باعث ایجاد خسارت‌هایی در شهرستان میانه و روستاهای اطراف آن شد و سایر شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی اعم از ترک، سراب، ترکمنچای، چاراویماق، هشترود و بستان‌آباد نیز تحت تاثیر این زمین‌لرزه قرار گرفتند که در این میان، هفت روستا از جمله روستاهای ورزقان و ورنکش به‌شدت آسیب دیده‌اند.

وی افزود: ۶ شهر و ۱۴۵ روستا با جمعیت ۱۲۱ هزار و ۳۰۷ نفر این زمین‌لرزه را حس کرده‌اند.

مدیر سرپرستی بیمه‌ کوثر استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که شدت این زمین لرزه بسیار بالا اما عمق زمین‎لرزه کم بوده است، گفت: 60 روستا در کانون زمین‌لرزه بوده که از اکثر آن‌ها بازدید به عمل آمده است.

قدس با بیان این‌که استان آذربایجان شرقی یک منطقه زلزله‌خیز است، تصریح کرد: به همین دلیل سرپرستی بیمه کوثر در این استان آمادگی‌های لازم را داشته و زیر ساخت‌ها و تمهیدات لازم نیز از قبل فراهم شده است و هم‌اکنون نیز، ارزیابان اعزامی ستاد در حال بازدید و برآورد خسارت در مناطق آسیب‌دیده هستند.

وی افزود: سرپرستی استان آذربایجان شرقی در 12ساعت ابتدایی وقوع حادثه چندین بنر در مناطق مختلف استان نصب کرد تا بیمه‌شدگان محترم بتوانند به‌سهولت و با طی کمترین زمان و مسافت ممکن، نسبت به اعلام خسارت اقدام کنند.

مدیر سرپرستی بیمه‌ کوثر استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به‌محض انجام ارزیابی‌ها و تعیین مبلغ خسارت و تکمیل مدارک پرونده، مبالغ خسارت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در وجه بیمه‌گذاران پرداخت خواهد شد.

قدس تاکید کرد: بیمه‌شدگان گرامی در استان آذربایجان شرقی می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های اعلام خسارت، هر یک از نمایندگی‌های بیمه‌کوثر در این استان یا تماس با شماره‌های 43230091 و 09144317658 از طریق ارتباط با آقای شفاعتی برای تشکیل پرونده و دریافت خسارت اقدام کنند.