به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران عبدالله ارزانی کارشناس تعمیرات مکانیک تاپ درایو در این باره توضیح داد: سیستم پیشین شامل پمپ، هیدروموتور و شیر برقی بوده که از واحد HPU فرمان می گرفت و در مدار بودن همیشگی آن در زمان عملیات حفاری منجر به خرابی و وقفه های طولانی می گردید.
این جوان مبتکر که پیش از این نیز چند اختراع به ثبت رسانده است، گفت: این سیستم قابلیت آن را دارد که بدون نیاز به فعال بودنHPU عملیات روانکاری گیربکس را با راندمانی بالاتر صورت دهد.
ارزانی افزود: در این سیستم استفاده از توان گیربکس و طراحی متعلقات مکانیکی پمپ هیدرولیکی راه اندازی شد که بتواند بوسیله توان گیربکس سیال روغن را به بلبرینگ ها و چرخ دنده ها رسانده و سیستم را روانکاری کند.
کارشناس تعمیرات مکانیک تاپ درایو مدیریت نت شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: مهمترین مزیت این سیستم، مستقل سازی فرآیند روانکاری گیربکس از واحد HPU است به طوری که در زمان حفاری این بخش در حالت آماده بکار باشد.
وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های سیستم می توان به صرفه جویی در هزینه خرید، کاهش زمان تعمیرات، افزایش راندمان کار، آسان سازی و تعمیر و نگهداری اشاره کرد.
ارزانی گفت: جدا سازی سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو از واحد یونیت هیدرولیک باعث افزایش عمر پمپ پیستونی و کاهش هزینه تعمیرات می گردد.
این کارشناس افزود: این امر باعث افزایش عمر الکتروموتور و پمپ پیستونی شده که تعویض آن بر روی دکل حفاری با توجه به واقع شدن در ارتفاع وقت گیر و بسیار خطرناک می باشد.
طراح سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو حفاری MH با قابلیت مستقل سازی از واحد HPU یادآور شد: این سیستم تاکنون روی دستگاه های حفاری 28 و به تازگی روی دکل 59 فتح با موفقیت 100 درصد به کارگیری شده است.