کد خبر : 127208 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۲۷ ارديبهشت - 11:42
مجمع عمومی فوق‌العاده بانک اقتصادنوین برگزار شد؛ موافقت سهامداران با افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مجمع عمومي فوق‌العاده بانک اقتصادنوين امروز با حضور 67.5 درصد سهامداران در ساختمان مرکزي اين بانک برگزار شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، دستور جلسه مجمع عمومي فوق‌العاده بانك اقتصادنوين (شرکت سهامي عام)، استماع گزارش هيئت ‌مديره و گزارش بازرس قانوني در خصوص افزايش سرمايه بانک و اتخاذ تصميم در خصوص افزايش سرمايه بانک و اصلاح ماده مربوط در اساسنامه بود.
در ابتداي اين جلسه، عليرضا بلگوري، مديرعامل بانک گفت: ما به دنبال افزايش سرمايه بانک از دو محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌هاي ثابت بانک و آورده نقدي سهامداران هستيم. در صورتي که سهامداران با افزايش سرمايه بانک موافقت کنند بانک در آينده با موفقيت‌هاي زيادي روبرو خواهد شد و آينده روشن‌تري در پيش رو خواهد داشت.
او به سودآوري به‌عنوان مهم‌ترين دستاورد افزايش سرمايه بانک اشاره کرد و افزود: افزايش سرمايه بانک، علاوه بر اينکه الزامات بانک مرکزي در اين بخش را محقق مي‌کند، موجب افزايش حجم عمليات بانکي، افزايش سودآوري و درآمدزايي، افزايش قيمت سهام بانک در بورس و افزايش سهم از بازار در بخش‌هاي تسهيلات، سپرده‌ها، کارمزدها و ... خواهد شد. بنابراين موافقت سهامداران با افزايش سرمايه بانک مي‌تواند شتاب بانک در سودآوري و رشد در تمام عرصه‌ها را افزون کند.
در ادامه و پس از ارائه گزارش بازرس قانوني بانک، سهامداران حاضر در جلسه، فقط افزايش سرمايه از محل مازاد تجديد ارزيابي دارايي‌ ثابت بانک به مبلغ 17.294.734 ميليون ريال را تصويب کردند.
بر اين اساس، سرمايه نخستين بانک خصوصي جمهوري اسلامي ايران با 132 درصد افزايش از مبلغ 13.131.000 ميليون ريال به مبلغ 17.294.734 ميليون ريال رسيد.