کد خبر : 127509 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر - 14:57
آغاز به کار نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور مراسم افتتاح نخستین تلویزیون اینترنتی روستایی کشور با نام «روستا تی وی» با حضور دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور آغاز برگزار شد.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران،این شبکه تلویزیون اینترنتی که به همت یک شرکت فناور در پارک علم و فناوری گلستان راه اندازه شده، سعی دارد تا با نمایش زیبایی‌های زندگی و آداب‌ورسوم روستاییان کشور و توانمندی‌های آنها، به توسعه فرهنگی و اقتصاد روستاها کمک کند.

روستا تی وی زیر نظر پارک علم و فناوری گلستان و با مجوز رسمی صداوسیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر راه‌اندازی شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این مراسم، گفت: استان گلستان پتانسیل عظیم فرهنگی دارد و صدها سال، اقوام با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

سورنا ستاری بیان کرد: متأسفانه به ظرفیت‌ها در این بخش خصوصاً در بافت تاریخی شهر گرگان به‌درستی پرداخته نشده و افتتاح این تلویزیون اینترنتی می‌تواند در شکوفا شدن این پتانسیل‌ها مؤثر باشد.

وی بیان کرد: توسعه در این استان زدن دودکش و به دنبال آن تخریب محیط زیست، هوا و آب نیست و این نوع توسعه سالها در دنیا کنار گذاشته شده است. باید ظرفیت عظیم فرهنگی در گلستان توسعه پیدا کند.

هادی حق‌شناس، استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: امروز روستاهای این استان از مشکلات زیرساختی بسیار کمی برخوردار هستند و موضوعی که الان باید به آن توجه شود، اشتغال روستاییان است. اگر ظرفیت‌های روستاها را در قالب روستا تی وی معرفی کنیم، حتماً اشتغال را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، برنامه های این تلویزیون اینترنتی از طریق آدرس http://roustatv.com/live قابل مشاهده است.