کد خبر : 127631 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۶ بهمن - 22:08
ملی حفاری با هدف ایجاد اکوسیستم هوشمندسازی ناوگان عملیاتی تفاهمنامه سه جانبه امضا کرد شركت ملی حفاری ایران، ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شركت دانش و فناوری انرژی پارسیان تفاهمنامه همكاری امضا كردند.


به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران:همزمان با سومین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، شرکت ملی حفاری ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی) و شرکت دانش و فناوری انرژی پارسیان (ITECH) تفاهمنامه سه جانبه امضا کردند.

این تفاهمنامه میان سید عبداله موسوی؛ مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، مهدی شریف زاده؛ دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی و امیرعابدپور؛ شتاب دهنده دانش بنیان شرکت دانش و فناوری انرژی پارسیان امضا و مبادله شد.

این تفاهمنامه در موضوع همکاری مشترک در مسیر ایجاد اکوسیستم هوشمند سازی ناوگان صنعت حفاری ایران با هدف شکل دهی و شتاب دهی به استارت آپ های نرم افزاری و سخت افزاری فناورانه تدوین و مدت اجرای آن دو سال تعیین شده که با توافق طرفین قابل تمدید است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در این نشست با بیان اینکه استفاده از فناوری ها و دانش روز در جهت افزایش راندمان کار همواره مورد اهتمام این شرکت قرار داشته و دارد، اظهار کرد: در برنامه های شرکت ایجاد سیستم های هوشمند سازی و فناورانه با همکاری شرکت های دانش بنیان در راستای پیشبرد اهداف و ارتقاء کمیّت و کیفیت کار تعریف شده است.

وی افزود: ملی حفاری در سال های اخیر با همکاری و همیاری سازندگان و صنعتگران داخلی، بخش قابل توجهی از نیازهای خود را از طریق بومی سازی قطعات و تجهیزات تامین کرده و توانسته است به نحو مطلوب پاسخگوی صنعت نفت کشور باشد و این روند حتی در حدود یک سال گذشته که جهان درگیر همه گیری ویروس کرونا است با به کارگیری ظرفیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی استمرار و کارکنان شرکت بدون وقفه و به طور شبانه روزی در حال ارائه عملیات حفاری و خدمات جانبی این صنعت  هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی نیز با اشاره  به اینکه شرکت ملی حفاری ایران یک شرکت توانمند و برخوردار از نیروهای متخصص و مجرب در کشور و منطقه است که نقش اساسی در حفاری چاه های نفت و گاز برعهده دارد، اظهار کرد: از فرصت همکاری با این شرکت استقبال و تلاش خواهد شد تا اهداف مورد نظر در این تفاهمنامه محقق شود.