کد خبر : 218435 تاریخ : ۱۴۰۲ دوشنبه ۴ دي - 13:50
رئیس‌ دادگستری شهرستان ملایر خبر داد ایجاد شعبه خاص رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی در ملایر رئیس دادگستری ملایر در دیدار با رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان از ایجاد شعبه خاص رسیدگی به جرائم میراث فرهنگی و توسط یک قاضی مشخص خبر داد.

احسان فرجی، رئیس دادگستری شهرستان ملایر در دیدار با ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر، اظهار کرد: با توجه به وجود ابنیه و آثار تاریخی و تپه‌های تاریخی شهرستان ملایر، پرونده‌هایی با موضوع تخلفات میراث‌فرهنگی در ملایر در حال رسیدگی است؛ با این وجود حوزه میراث فرهنگی نیازمند توجه بیشتری است.

 

فرجی بیان کرد: ایجاد شعبه‌ای تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی و آثار باستانی برای ایجاد وحدت رویه در برخورد و همچنین برای تسلط قضات بر قوانین مربوطه مفید است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای توافق انجام شده میان وزیر محترم میراث فرهنگی و رئیس قوه قضائیه کشور در شهرستان ملایر با موافقت رئیس دادگستری شهرستان، مقرر شد تمام پرونده‌های مربوط به جرایم میراث فرهنگی در این شهرستان به دلیل تخصصی بودن امور آن و آثاری که این تصمیم‌گیری‌ها و احکام صادره بر سرنوشت این حوزه دارد، در یک شعبه خاص و توسط یک قاضی مشخص، پیگیری و بررسی شود.