کد خبر : 218506 تاریخ : ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۶ دي - 19:50
استاندار همدان خبر داد ۲۰۶ واحد تولیدی در استان همدان به چرخه تولید بازگشت استاندار همدان با اشاره به بازگشت ۲۰۶ واحد تولیدی در استان همدان به چرخه تولید، گفت: همچنین در این جلسه، پرونده‌ یک واحد گلخانه مطرح و مقرر شد ۱۰ درصد از بدهی بانکی را پرداخت و یک سال برای تسویه امهال شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در سی‌و‌هفتمین جلسه‌ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان اینکه در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی ۲۰۶ واحد تعطیل و نیمه تعطیل در استان به چرخه‌ تولید بازگشتند، اظهار کرد: پرونده‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌شوند، لزوماً تعطیل یا نیمه تعطیل نیستند؛ برخی فعال هستند اما درحوزه‌های بانکی، مالیاتی، بیمه و دیگر موارد مشکلاتی دارند.

 

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه در این جلسه پرونده‌ مطروحه‌ دیگر، واحد دامداری و بره‌پروری بود و مصوب شد ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت کند و ۹ ماه فرصت برای تسویه داده شد، بیان کرد: واحد دیگری برای بدهی مالیاتی حضور داشت که مشروط به راه‌اندازی مجدد در شش ماه، بدهی مالیاتی آن دو سال امهال شد.

 

وی ادامه داد: در اتحادیه تعاون‌های روستایی مشکل ضمانت‌نامه وجود داشت، با توجه به تأمین میوه و اقلام دیگر در روزهای پایانی سال، پنج ماه برای پرداخت بدهی بانکی فرصت داده شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین در این جلسه، پرونده‌ یک واحد گلخانه مطرح و مقرر شد ۱۰ درصد از بدهی بانکی را پرداخت و یک سال برای تسویه امهال شود.

 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات واحد تولیدی دیگری به علت اختلاف بین ادارات صمت و گمرک ترخیص نشده بود که برای تسهیل و رفع موانع تولید این واحد تولیدی مصوب شد که تعرفه‌ سابق پرداخت شود و به ازای مابه‌التفاوت تضمین ارائه شده و امروز ماشین‌آلات مذکور ترخیص شود.