کد خبر : 218637 تاریخ : ۱۴۰۲ شنبه ۵ اسفند - 11:14
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام کرد طرح ویژه نظارتی ماه رمضان و عید نوروز در استان همدان تا ۲۴ فروردین ادامه دارد معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به آغاز طرح ویژه نظارتی ماه رمضان و عید نوروز در استان، گفت: این طرح از ۱ اسفند ماه آغاز شده و تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

به نقل از روابط عمومی اداره صمت استان همدان، مرتضی بیدآبادی، معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه با نظارت بر بازار کالا و خدمات در ماه مبارک رمضان و نوروز با نظارت مستمر بر کلیه حلقه‌های زنجیره تولید، تامین و عرضه از یکم اسفند ماه سال جاری تا ۲۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ اجرا ‌می‌شود.

 

بیدآبادی بیان کرد: این طرح به لحاظ افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از سواستفاده برخی از عوامل برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اهداف این طرح، تصریح کرد: پایش مستمر وضعیت تامین و توزیع مایحتاج عمومی از سوی دستگاه‌های متولی، متناسب با میزان تقاضا و جلوگیری از تخلفات احتمالی، تدابیر پیشگیرانه و رسیدگی به هنگام شکایات و گزارش‌های مردمی، اتخاذ تمهیدات لازم به منظور هم‌افزایی و جلب همکاری موثر با سایر نهادها و دستگاه‌های ذیربط در سطح استان در جهت ایجاد آرامش و اثربخشی موثر و وحدت رویه در اقدامات نظارتی از اهداف این طرح است.

 

این مقام مسئول عنوان کرد: طرح نظارتی ویژه در راستای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها و استمرار نظارت و بازرسی در سطح بازار با اولویت اقلام مهم سبد مصرفی خانوار با استفاده از توان دستگاه‌های ذیربط اعم دامپزشکی و مراکز بهداشت و جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با طرح اجرا می‌شود.

 

بیدآبادی از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی شامل عدم درج قیمت و صدور فاکتور فروش، گرانفروشی، احتکار کالاهای اساسی و فروش اجباری کالا موضوع را از طریق سامانه پکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ گزارش بدهند تا بازرسان در اسرع وقت با مراجعه به محل موضوع را مورد بررسی قرار دهند.