کد خبر : 73389 تاریخ : ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۵ آبان - 10:51
الهی تبار «رفت» تا «بماند» محمد ابراهیم الهی‌تبار چهره مردمی و نام آشنای استان همدان با سابقه‌ای در خور توجه و پیشینه ای انقلابی که در دولت یازدهم مسئولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری همدان را بر عهده گرفت در طول دولت یازدهم از هیچ تلاشی برای استان همدان دریغ نکرد و در حوزه‌های مختلف امنیتی،سیاسی، انتظامی، اجتماعی و فرهنگی عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشت.

میز نقد آفتاب صبح - * محمدمهدی خلجی

 

همواره دیده و شنیده‌اید که یک هنرمند، ورزشکار و هر چهره‌ای برای ماندگاری سعی دارد تا در زمان اوج و محبوبیت از حرفه خود خداحافظی کند و این مهم به عنوان یک اصل همواره جواب داده است و عموم مردم هیچگاه یک هنرمند یا ورزشکار در اوج را که خداحافظی کرده و فعالیت حرفه‌ای خود را کنار گذاشته فراموش نمی‌کنند.

این فرمول اما در عرصه سیاست آنچنان دیده و تجربه نشده و حتا در موارد متعددی دیده می‌شود که سیاسیون هیچگاه چه در اوج و چه در افول قصد خداحافظی و بوسیدن زمین را ندارند و حتا آنجا هم که از حضور در انتخابات منع شده‌اند باز هم دوست دارند بیایند و باشند و خود را دلسوز ملت معرفی کنند و چون جواب نمی‌دهد زنبیل به دست راهی خیابان‌ها می‌شوند.

در پایتخت تاریخ و تمدن اما برای اولین بار دیده شد که یک مدیر و شخصیت سیاسی با وجود آنکه می‌توانست باشد و بماند و حتا به طبقه چهارم نقل مکان کند اما ترجیح داد که برود.

محمد ابراهیم الهی‌تبار چهره مردمی و نام آشنای استان همدان با سابقه‌ای در خور توجه و پیشینه ای انقلابی که در دولت یازدهم مسئولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری همدان را بر عهده گرفت در طول دولت یازدهم از هیچ تلاشی برای استان همدان دریغ نکرد و در حوزه‌های مختلف امنیتی،سیاسی، انتظامی، اجتماعی و فرهنگی عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشت.

ارتباط صمیمی و گرم این مدیر سیاسی با اقشار مردم موجب شد تا نام الهی‌تبار در دیار هکمتانه برای همیشه باقی بماند.

ارتباط دوستانه این مدیر انقلابی با اهالی رسانه و یکرنگی و صداقت وی همواره مثال زدنی بوده و هست.

الهی‌تبار با وجود ارتباط مناسب با احزاب اصلاح‌طلب و بزرگان استان و درست در شرایطی که می‌توانست با رایزنی و لابی‌گری زمینه را برای حضورش در کسوت استانداری همدان فراهم کند ترجیح داد بدور از هیاهو و جنجال های سیاسی و رسانه ای  کنار بیایستد تا وضعیت نیکبخت که البته هنوز هم نامعلوم است مشخص شود.

الهی‌تبار در این امتحان سربلند از معرکه بیرون آمد اما نیکبخت در میان برخی حرف و حدیث‌ها و حمایت‌ها و امضاءها و بیانیه‌ها نشان داد که برای حفظ طبقه چهارم کاخ سبز استانداری حاضر است با وجود وضعیت نامشخص خود به سرعت به خواسته تعدادی از نمایندگان استان تن در دهد و معاون سیاسی‌اش را تغییر دهد و در این باره فقط خدا کند که نیکبخت خود قربانی بعدی نباشد چرا که اگر تغییر الهی تبار بر اساس آنچه در سایتهای اصولگرا آمد تغییر یک معاون تندرو افراطی اصلاح طلب بود باید این مهم لحاظ شود که شاهرخی معاون تازه معارفه شده با توجه به سابقه و عملکرد از الهی‌تبار تندرو تر بوده و هست.

نیکبخت به خواسته نمایندگان تن داد و این مبحث مثل روز روشن است که این خواسته ها و تغییرات به صورت سریالی ادامه دارد و بر اساس یک تحلیل واضح نرسد آن روز که وقتی همه تغییرات بدست استاندار انجام شد وضعیت نامعلومش معلوم شود و سرنوشتش به رفتن باشد.

الهی تبار مدیر دوست داشتنی استانداری همدان که میشد در هر زمان از شبانه روز با وی تماس گرفت و مبحث یا مشکلی را مطرح کرد و اطمینان داشت که وی از همان لحظه پیگیر خواهد شد عصر روز شنبه در یک تودیع خاموش و بدون حضور رسانه ها از معاونت سیاسی استانداری همدان خداحافظی کرد.

آنچه انتظار می رفت اما این بود نیکبخت در جلسه ای چون شورای اداری از زحمات معاون خود قدردانی کند و اینگونه با مدیری که میگوید مانندش در کشور کم است برخورد نکند.

با تمام این تفاسیر؛ الهی تبار در اوج محبوبیت از دیار الوند خداحافظی کرد و آنچه اکنون واضح و محسوس است اینکه الهی تبار نخواست خط مستقیم را رها کند و دور بزند.

الهی تبار از استان همدان خداحافظی کرد اما عملکرد و برخورد مهربانانه و صادقانه ی این مدیر هرگز از یاد و خاطره الوند نشینان پاک نخواهد شد.

 

* سرپرست تیتربرتر استان همدان