کد خبر : 73471 تاریخ : ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۷ آبان - 10:36
با وجود معرفی لباس سایر تیم‌ها چرا آدیداس پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی را معرفی نکرد؟ به این دلیل که آدیداس قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران ندارد عملا حامی و اسپانسر پیراهن ایران نیست و تا پایان معرفی کیت ها هم از کیت تیم ملی ایران خبری نخواهد بود.

در حالی که آدیداس آرام آرام پیراهن تیم های ملی طرف قراردادش در جام جهانی را رونمایی می کند همچنان از معرفی پیراهن تیم ملی ایران خبری نیست. اتفاقی که تعجب هواداران فوتبال را به همراه داشته است.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از عصرایران، کمپانی آدیداس روز گذشته پیراهن تیم های، المان، اسپانیا، مکزیک، ژاپن، کلمبیا و چند کشور دیگر در جام جهانی را معرفی کرد.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که آدیداس در روزهای آینده پیراهن سایرتیم های تحت قراردادش را معرفی خواهد کرد اما بعید است سراغ تیم ملی ایران برود.

در اصل آدیداس هنوز طرحی برای ایران در جام جهانی تهیه نکرده چون قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران ندارد.

تیم ملی ایران هرچند در چندماه اخیر پیراهن های آدیداس به تن کرده اما بابت این کار قراردادی ندارد. قرارداد مشکل دار ایران با شرکت ایتالیایی شاید قسمتی از این مشکل باشد اما به هرحال تعلل فدراسیون فوتبال سبب شده که هنوز قراردادی وجودنداشته باشد و تیم ملی بازی به بازی پیراعن را خریداری کند.

فدراسیون فوتبال هرچند به سرعت قرارداد با شرکت ایتالیایی را فسخ کرده اما همچنان با اسپانسر جدید قرارداد نبسته . این کار دو مضرت داشته اول اینکه هزینه پیراهن های ایران چند برابر بوده و دوم اینکه هنوز برای جام جهانی ایران اسپانسر و طرحش مشخص نیست.

تیم ملی ایران به خاطر صعود زود به جام جهانی و البته نتایج خوبش هدف خوبی برای اسپانسرها برای قرارداد بود ه و امروز هم که حضورش قطعی شده هم می تواند با شرایط بهتری قرارداد امضا کند اما با این حال مشخص نیست که فدراسیون فوتبال به چه دلیلی هنوز قراردادی با اسپانسر امضا نکرده است.

در اصل به این دلیل که آدیداس قراردادی با فدراسیون فوتبال ایران ندارد عملا حامی و اسپانسر پیراهن ایران نیست و تا پایان معرفی کیت ها هم از کیت تیم ملی ایران خبری نخواهد بود.