کد خبر : 73598 تاریخ : ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۳ آبان - 11:36
۳۰۰ واحد به صورت پایلوت در منطقه آزاد اروند به سامانه خورشیدی مجهز می‌شوند مدیر توسعه زیر ساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند در جلسه کمیته راهبرى انرژی خورشیدی گفت: با توجه به صرفه بالای اقتصادی سامانه های خورشیدی و هماهنگی ایجاد شده ۳۰۰ واحد مسکونی به صورت آزمایشی به این سیستم مجهز می‌شوند.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، مهندس مجید رحیمی اظهار داشت: در راستای طرح ایجاد سامانه های خورشیدی برای خانواده های کم بضاعت و تحت پوشش، طی جلسه امروز روساى محترم کمیته امداد و بهزیستى آبادان و خرمشهر و همچنین آموزش و پرورش برنامه ریزی عملیاتى براى تامین اعتبار و شروع فرایند اجرایى واحدهای پایلوت این کار را ارایه نمودند و تقسیم کار بین ادارات مربوطه به انجام رسید.
مدیر توسعه زیر ساخت های شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد اروند  عنوان کرد: تعامل و همکارى شکل گرفته با برق ناحیه جنوب و شرکت توزیع استان که عضو کمیته راهبرى نیروى خورشیدى اروند نبز هستند ،ستودنى و موجب سرعت بخشیدن به کار شده است. وى از مشارکت اتاق بازرگانى خرمشهر در آموزش و فرهنگ سازى این پروژه و همچنین اقدامات صورت گرفته جهت جذب سرمایه گذار تقدیر نمود.
رحیمی گفت: نقش سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این حوزه نقشی حمایتی، تسهیل گر و فنی است و تلاش داریم از تمام ظرفیتهاى قانونى و حمایتى در این راستا استفاده نماییم.
وی افزود: واحدى که در خرداد ماه امسال  بر روی خانه هوشمند اروند  به صورت آزمایشی نصب شده ، در حال حاضر بدون هیچ مشکلی در حال تولید برق است.