• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
  • اِجُّمعَة ١٠ شوال ١٤٤٥
  • Friday 19 Apr 2024
گل گهر
بیمه کوثر بانک صنعت و معدن بانک ملت بانک تجارت سازمان تامین جتماعی
  • آخرین خبرها
شناسه خبر: 106230 | تاریخ مخابره: ۱۳۹۷/۵/۱۵ - 16:05
 گزارش شهردار همدان از عملکرد شهرداری در رویداد 2018

گزارش شهردار همدان از عملکرد شهرداری در رویداد 2018

شهردار همدان با بیان اینکه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار با محور گردشگری به عنوان هدف اصلی رویداد همدان 2018 در چشم انداز شهر همدان تعریف شده است به تشریح عملکرد شهرداری همدان در قبال رویداد جهانی همدان 2018 پرداخت.

شهردار همدان با بیان اینکه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار با محور گردشگری به عنوان هدف اصلی رویداد همدان 2018 در چشم انداز شهر همدان تعریف شده است به تشریح عملکرد شهرداری همدان در قبال رویداد جهانی همدان 2018 پرداخت.

به گزارش آفتاب صبح و به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان،‌ عباس صوفی ضمن اشاره به انتخاب شهر همدان در بین 34 شهر آسیایی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 و همچنین میزبانی همدان جهت برگزاری اجلاس سازمان جهانی گردشگری در سال جاری؛ تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید تمام توان خود را جهت معرفی درست و مناسب شهر همدان در سطح کشور و بین الملل و میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی به کار گیرند.

شهردار همدان با بیان آنکه در همان ابتدای قطعی شدن این رویداد در همدان، از سوی مدیریت ارشد اجرایی استان، 9 کمیته تخصصی برای برنامه‌ریزی و عملیاتی نمودن برنامه‌ها معرفی شدند، به عضویت شهرداری همدان در 5 کمیته پشتیبانی، زیرساخت، سرمایه‌گذاری، اطلاع رسانی و تبلیغات اشاره کرد و افزود: در میان این 5 کمیته، ریاست کمیته تبلیغات به شهرداری همدان محول شد.

صوفی با اشاره به راهبرد اصلی خود، که عمران و آبادانی متوازن شهری و ایجاد پویایی و نشاط در شهر به عنوان خواست عموم شهروندان و نیز اعضای شورای اسلامی شهر است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شروع اقدامات من به عنوان شهردار همدان مقارن با آغاز به کار کمیته‌های رویداد همدان 2018 شد بخش زیادی از برنامه‌ها و اقدامات شهرداری همدان نظیر ساماندهی ورودی‌های شهر، عملیات عمرانی بازگشایی معابر شهری نظیر خیابان آیت‌ا... طالقانی، اعتمادیه، سعیدیه جنوبی، سعیدیه شمالی و...، اصلاح زیرساخت‌های حمل و نقل شهری نظیر تثبیت بستر خیابان ها، تسهیل حضور و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های شهری، احداث پارک حیدره، اقدامات گسترده در حوزه فضای سبز و... خواسته‌ها و سیاست‌های مورد انتظار کمیته‌های رویداد همدان 2018 تا حد زیادی تأمین کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه ریاست کمیته تبلیغات بر عهده شهرداری همدان است برگزاری آیین رونمایی از تبلیغات محیطی همدان 2018 با حضور اعضای شواری اسلامی شهر، مدیر عامل شرکت سیاحتی علیصدر، مسؤولان میراث فرهنگی، معاونان صدا و سیما و... در 19 اسفند 96 با طراحی و اکران تبلیغات رویداد همدان 2018 در بیلبورد‌های شهری توسط شهرداری همدان، تبلیغات نوروزی همدان 2018 به مساحت 1500 مترمربع در بیلبورد‌های شهری توسط شهرداری همدان، طراحی، ساخت و نصب 4 بیلبورد دو طرفه به ابعاد 12*5 در بلوار سردار همدانی به عنوان ورودی اصلی شهر جهت اکران تبلیغات همدان 2018 توسط شهرداری همدان، طراحی، ساخت و نصب 2 نماد همدان 2018 در ورودی کوی فرهنگیان و میدان قائم(ع) توسط شهرداری همدان از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

صوفی ادامه داد: اکران موج اول تبلیغات تابستانی همدان 2018 در شهر توسط شهرداری همدان، اکران تبلیغات جاذبه‌های گردشگری همدان 2018 در 82 نقطه متروی تهران و قطارهای رجاء در مسیر کلان شهرهای مشهد، تبریز، اهواز، شیراز، یزد و همدان توسط میراث فرهنگی و گردشگری همدان، اکران تبلیغات معرفی رویداد همدان 2018 در شهرهای تهران، مشهد، رشت، انزلی، اصفهان و تبریز توسط میراث فرهنگی همدان، اکران تبلیغات جاذبه‌های گردشگری همدان در بیلبوردهای شهر تهران در آستانه سال جدید توسط شرکت سیاحتی علیصدر، طراحی و اجرای طرح همدان 2018 بر بدنه اتوبوس‌های شهری توسط شهرداری همدان نیز از دیگر اقدامات اجرا شده این کمیته است.

رئیس کمیته تبلیغات با اشاره به اینکه تبلیغات در داخل همدان با هدف همبستگی مردمی برای میزبانی شایسته از گردشگران، تعیین نقش اجتماعی مردم در رویداد همدان 2018 جهت بالا بردن مشارکت مردمی و ایجاد پویایی و نشاط در شهر انجام می‌شود به اهداف تبلیغات در خارج از همدان شامل معرفی جاذبه‌های همدان در حوزه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگ مردم همدان و...، معرفی جاذبه‌های مغفول مانده در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و... نظیر شهر جهانی سفال، معرفی سوغات همدان، معرفی ظرفیت‌های علمی، ورزشی و خدماتی همدان نظیر ظرفیت دانشگاهی همدان، ظرفیت درمانی همدان و... و معرفی زمینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری نظیر فرآوری سیر، فرآوری سیب زمینی، فرآوری گیاهان دارویی و حوزه صنعت اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف اعم از تبلیغات محیطی، رسانه ملی، فضای مجازی، نشریات و برنامه‌های مردمی، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای پیاده سازی این اهداف انجام شده است که می‌توان به طراحی و اکران تبلیغات گسترده محیطی در شهر و خارج از شهر به ویژه تهران با اهداف اشاره شده، طراحی و ساخت پایه پرچم کشورهای حاضر در همایش، در محل‌های میدان آرامگاه بوعلی جداره مقابل مخابرات، ورودی کوی فرهنگیان و مقابل دبیرخانه همدان 2018 ، طراحی و چاپ 500 عدد پرچم همدان 2018 در تمام نقاط شهر به عنوان برنامه‌های در دست اقدام کمیته تبلیغات اشاره کرد.

صوفی ادامه داد: تهیه و نصب بالن‌های تبلیغاتی در شهر، طراحی و ساخت نماد نوری همدان 2018، اجرای نقاشی‌های دیواری با موضوع همدان و گردشگری به مساحت 30000 مترمربع در شهر، برگزاری جنگ شادی و همایش‌های مردمی در بوستان‌های شهر در ایام تابستان و هفته همدان،‌ برگزاری همایش پیاده روی با موضوع گردشگری و همدان 2018 در 2 شهریور 97 به مناسبت هفته همدان، گفتگو و رایزنی با رئیس سازمان فرهنگی یونسکو برای تأسیس دفتر یونسکو در همدان، رایزنی برای حضور برنده جایزه اخلاق در علم ابن سینا در همدان که این جایزه از سال 2002 در یونسکو پایه گذاری شده و هر دو سال یکبار به افراد یا گروه‌هایی که تحقیقات و فعالیت‌های شاخص در حوزه‌ها و زمینه‌های اخلاق علمی و فناوری انجام داده اند اعطا می‌شود نیز از برنامه‌های در دست اقدام کمیته تبلیغات است.

شهردار همدان در زمینه این جایزه افزود: این جایزه که شامل تقدیرنامه و نشان طلا مزین به تصویر ابن سینا است، قرار است امسال در مقر یونسکو واقع در پاریس به برنده اهدا شود که شهرداری همدان در حال مذاکره جهت میزبانی از برنده جایزه اخلاق در علم امسال در راستای حمایت از رویداد همدان 2018، است.
صوفی از گفتگو و رایزنی جهت تأسیس دفتر وزارت امور خارجه در همدان، تأسیس خانه هنرمندان در شهر همدان که اقدامات لازم جهت تملک و واگذاری خانه صالحان واقع در محله کلپا از سوی شهرداری همدان انجام شده است، خبر داد.

ارسال دیدگاه شما